Bran – O vizită la castelul lui Dracula

DSCF0983

La 30 de km de Brașov, între munții Bucegi și Piatra Craiului, am zărit pe o stâncă un falnic și măreț castel, înalt de 60 metri, care a fost construit în anul 1377. Este vorba de Castelul Bran sau Castelul lui Dracula.

DSCF0920

După ce mi-am cumpărat un bilet de la poartă, am început să urc încet cărarea de piatră destul de înclinată. Pentru unii turiști, teama a pus stăpânire chiar de la început. Până la scara ce face accesul la ușa de intrare în castel era ceva de mers. Scara era abruptă și destul de lungă, însă reacțiile nu se lăsau așteptate din partea turiștilor. Auzeam nemulțumiri și vorbe urâte de la turiștii neantrenați, dar nimeni nu renunța. Nemți, ruși, olandezi, moldoveni de peste Prut și mai puțini români am întâlnit acolo.

DSCF0924

Am bătut la ușa castelului, dar era deschisă, semn că Dracula mă aștepta.

DSCF0926

Am intrat într-o altă lume.

DSCF0930

Spaimă, groază, frică, mister, întuneric, ceață, sunete și vârcolaci. În această atmosferă puteai descrie cel mai bine Castelul Bran.

DSCF0931

Am admirat fiecare cameră și încercam să observ cât de bine sunt păstrate obiectele și mobilierul, vechi de secole.

DSCF0934

Ușile erau joase, câteodată mai mici decât un stat de om. Acolo simțeam că te afli în epoca medievală și vedeai luxul din acea perioadă.

DSCF0943

N-am stat mult pe gânduri și am făcut un selfie cu Vlad Țepeș 😀

DSCF0954

Interiorul era sobru.

DSCF0957

Am ajuns în dormitorul lui Dracula. 😀 Umbrele de pe pereți mă bântuiau…

DSCF0958

Cred că am vizitat vreo 20 de camere.

DSCF0963

Nu pot să vă descriu emoțiile pe care le-am avut când am ajuns în curtea castelului.

DSCF0964

Trebuie să mergeți personal și să încercați să nu vă grăbiți, să simțiți locul, istoria și măreția acestuia.

DSCF0968

Prețul unui bilet de vizitare este de 25 lei adulți, adulți 65+ (cu buletinul) 15 lei, 10 lei studenți (carent de student) și 5 lei elevii ( carnet de elev) și nu include vreun ghid.

DSCF0978

Lasă un răspuns

