Viața urbană din inima Georgiei: Tbilisi

DSCI2551

Propun să explorăm viaţa urbană din inima Georgiei – Tbilisi.

IMG_3041

Cetatea Narikala, Catedrala Sameba, Bulevardul Rustavelli şi Piaţa Libertăţii, Monumentul Kartlis Deda, Grădina Botanică…sunt simboluri ale Centrului istoric din Tbilisi.

DSCI2585

Primul lucru care îl pot spune despre capitala Georgiei este că oamenii, în general, se împart în două categorii: cei care se îndrăgostesc de Tbilisi din primul minut, și cei care se îndrăgostesc de Tbilisi din prima secundă. Eu cred că fac parte din a doua categorie.

DSCI2574

M-am îndrăgostit de acest oraş din prima clipă, de străduțele centrului istoric cu un aer gri-familiar în care te simți ca acasă, cu miros de plăcinte Khaciapuri şi cu un aer ușor exotic, cu clădiri grațioase în stil oriental, cu balcoane din lemn și tarabe cu pepeni, rodii, fructe Guavas, smochine galbene şi altele.

DSCI2598

Alt moment pe care l-am observat a fost faptul că mănăstirile și bisericile din Tbilisi se împart şi ele în cele care stau înfipte, solid, în pământ, și cele care, uneori, plutesc deasupra norilor, pe marginile stâncilor.

DSCI2592

La intrarea în Tbilisi mi-a atras atenţia şi faptul că este un oraş verde, cu parcuri şi grădini ce abundă de vegetaţie floristică.

DSCI2604

Cel puţin Rustavelli, bulevardul central al oraşului Tbilisi este unul unde arborii decorativi îţi bucură ochiul.

DSCI2593

Capitala ţării georgiene este traversat de un râu, Kura, o arteră cu apă verzuie care îşi duce apele liniştit prin inima orașului.

IMG_3165

Tbilisi e un oraş cu un număr mare de monumente, pe care le găsești şi pe străzile oraşului. Pentru prima dată am văzut crânguri de rodieri sălbatici. În Tbilisi cresc peste tot, la fel cum crește nucul pe șosele din Moldova. Am rupt câteva rodii și am savurat sucul dulce-acrișor al semințelor.

IMG_3174

Arhitectura oraşului reprezintă un amestec al specificului local georgian, cu influenţe puternice de stiluri bizantin, european, slav şi oriental. Cele mai vechi părţi ale oraşului au în mod clar un aspect arhitectural tradiţional georgian, cu influenţe din Orientul Mijlociu. Cartierele care au fost construite, în principal, în secolul al XIX-lea, au un aspect contrastant european / rusesc, în stil neoclasic.

IMG_3274

Pentru a arunca o privire oraşului de la înălţime, am luat funicularul şi am urcat pe culmile capitalei georgiene.

IMG_3359

Eram copleșit de frumuseţea priveliştilor ce mi s-au deschis în faţa ochilor. De aici, de sus, privirile mi-au fost absorbite de imaginea oraşului, de peisajele din jur…

IMG_3416

Eram obosit…Aveam nevoie de cineva…Un dor punea stăpânire pe mine. Am plecat la Mama Georgiei. Nu înțelegeți greșit! Este vorba de statuia numită Mama Georgiei, cu o înălţime de 20 de metri, care veghează deasupra oraşului Tbilisi. Statuia ţine într-o mână un ulcior cu vin, ce reprezintă ospitalitatea, iar în cealaltă mână – o sabie, ce semnifică puterea şi dârzenia poporului.

DSCI2628

Acest element arhitectural este mai mult decât un simplu pod. Denumit Podul Pacii, acesta este simbolul drumului parcurs de Gergia din trecut catre viitor. Podul pietonal a fost proiectat de arhitectul italian Michel De Lucchi în 2010.

IMG_3457

Alături de prietenii mei de Armenia: Tatevik, Qnar, Tigran și Tigran. Împreună am colindat această zonă a orașului.

DSCI2643

Vă îndemn să mergeţi să vizitaţi Georgia, să simţiţi energia munţilor, misterul stâncilor, fenomenul vegetal uşor exotic, secretele tradiţiilor culinare, să exploraţi ţinuturile de legendă, pline de istorie şi cultură.

DSCI2655

Lasă un răspuns

