Vacanță de vis în Bucovina

Gura Humorului, BUCOVINA – 

Am ajuns în Bucovina, o zonă frumoasă a României, bogată în tradiții și obiceiuri, cu locuri deosebite, oameni ospitalieri și mâncăruri delicioase. Sunt pentru prima dată în Bucovina și sunt foarte bucuros să vă împărtășesc experiențele. 

Bucovina e un ținut minunat, denumită și Țara Fagilor (Buchenland). Timp de patru zile am vizitat mănăstiri UNESCO, am luat masa la pensiuni și hoteluri din zonă, am intrat în saline, am urcat în munți cu telescaunul, am fost la petreceri cu muzică populară bucovineană, am mers în multe sate bucovinene, am văzut foarte multe atracții turistice și am rămas plăcut impresionat de natura și peisajele zonei.

1. Cazare în Gura Humorului

Ne-am cazat la Hotelul Best Wastern Bucovina, un loc curat, elegant și primitor, situat în Piața Republicii din Gura Humorului. Hotelul se află în inima orașului Gura Humorului, la 35 de km de Suceava, la 79 km de Botoșani, la 152 km de Iași, la 322 km de Chișinău și la 445 km de București.

Directorul hotelului ne-a primit într-o atmosferă caldă și primitoare. Mi-a plăcut mult interiorul hotelului, un design rustic în armonie cu cel modern, condițiile de cazare foarte bune, iar prețurile destul de accesibile. Hotelul pune la dispoziția turiștilor 130 de camere (38 single, 86 duble, 2 apartamente și 4 apartamente junior), un restaurant cu bucătărie tradițională, internațională și vegetariană, un bar-terasă, un centru SPA (sauna finlandeză, sauna umedă, jacuzzi, hammam și masaj), sala de fitness, cinci săli de conferință, un loc de joacă pentru copii, parcare.

2. Cu telescaunul pe pârtia Șoimul

Într-una din zile am avut ocazia să urcăm cu telescaunul pe pârtia Șoimul din Gura Humorului. Am avut parte de o experiență frumoasă. Când ești acolo sus, cu frica-n sân și cu pădurea de brazi la picioare, simți că zbori. La un moment dat am zărit o căprioară alergând, iar la coborâre am văzut o veveriță în vârful unui molid. Ne-am plimbat și am făcut mai multe fotografii. Am surprins câteva ciuperci de o nuanță alb-portocalie, uscate din cauza vremii aspre din vârful munților. Toată aventura noastră a durat aproximativ o oră.

30

Telescaunul pe pârtia Șoimul funcționează de luni până vineri în intervalul orar 14:00 – 20:00, iar sâmbăta și duminica de la 10:00 la 20:00. O urcare plus o coborâre te costă 10 lei, iar durata unei urcări – 10 minute. Pârtia de schi Șoimul are o lungime de 1330 metri, iar capacitatea de utilizare a pârtiei este crescută de utilizarea a 5 tunuri de zăpadă. La baza pârtiei se află o parcare amenajată cu 360 de locuri pentru autoturisme şi zece locuri pentru autocare.

3. Panorama orașului Gura Humorului

Odată ce ai ajuns acolo sus, pe culme, ți se deschide o panoramă spectaculoasă a orașului Gura Humorului. Tragi aer în piept și furi peisajele. Se vede orașul dintr-un capăt în altul, înconjurat de munți și văi, peisajul este de-a dreptul fantastic. Rămâi impresionat de această frumusețe sălbatică, te simți de parcă ai cucerit lumea.

4. Emoții pe râul Moldova

Nu departe de pârtia Șoimul am dat peste un pod peste râul Moldova. Traversarea acestui pod a fost dificilă pentru unii, o aventură pentru alții. Puntea de lemn se legăna îngrozitor, râul era învolburat de la ultimile ploi, iar emoțiile creșteau. La un moment dat am văzut un panou pe un stâlp: „Atenție! Nu balansați puntea! Nu traversați  în grupuri mai mari de 10 persoane! PERICOL DE PRĂBUȘIRE!” Ei cum să traversezi acest pod duce ce ai citit ponoul respectiv?! Am traversat cu bine această punte și am intrat în parcul Ariniș. În acest parc se află Complexul Ariniș. Aici poți practica înotul, juca fotbal, baschet sau chiar patinaj.

5. Cină la „Perla Bucovinei”

Spre seară am ajuns la Perla Bucovinei. Gazdele ne-au făcut să ne simțim extraordinar, au povestit cu noi și ne-au gătit bucate tradiționale bucovinene. Perla Bucovinei este o agropensiune frumoasă, cu spații bine amenajate. Recomand cu multă caldură acest loc bogat în tradiții. Vă plăuă în gură, nu?!

6. SPA în Gura Humorului

În aceeași seară a fost inaugurat un centru de relaxare şi energizare Vitality SPA & Wellness în cadrul Hotelului Best Western Bucovina. Toți turiștii care se vor caza la acest hotel vor beneficia de serviciile acestui centru SPA. Vitality SPA pune la dispoziția turiștilor o saună finlandeză, o saună umedă şi jacuzzi, un bazin cu apă sărată adusă de la Salina Cacica, o salină de suprafaţă cu sare de la Salina Praid, un cabinet pentru hidro-aroma terapie, precum şi două cabinete pentru tratamente corporale şi şedinţe de masaj.

După ce am făcut un tur al centrului SPA, m avut parte de o recepție cu degustație de vinuri. Să fie cu noroc!

Excursia în Bucovina a fost organizată de agenția de turism Voyage Center PHILIPSKY TOUR din Republica Moldova.

Text&Foto: Mircea Mitrofan

Lasă un răspuns

