Bruxelles: O vizită în inima Europei

Bruxelles, BELGIA

Ce poate fi mai frumos decât un weekend emoționant și aventuros în capitala Europei – Bruxelles. Mi-a luat zborul de la București și a ajuns într-o oază de civilizație. M-am cazat la Hotelul Bloom, situat în apropiere de Grădina Botanică.

Belgienii sunt foarte ospitalieri și primitori. Orașul m-a surprins prin clădiri frumoase, arhitectură spectaculoasă, străzi pline de istorie, monumentele deosebite și palatele somptuoase, parcuri bine îngrijite și piețe frumos amenajate. Bună-i berea la Bruxelles, dar ce să mai zic de gauffrele belgiene – o minune. Ca să simt pulsul orașului am mers cu metroul, am stat de vorbă cu oamenii, am cutreierat târgurile, am cumpărat suvenire și am mâncat în restaurante aglomerate.

Cu metroul am ajuns la Atomium. E atât de spectaculos. Rămâi mut de uimire. M-am învârtit prin zonă și nu mă puteam lăsa dus de acolo. Mă obișnuisem cu acest loc. Trebuie să mergeți aici ca să simțiți emoția.

Atomul (Atomium) este probabil cel de-al doilea monument cunoscut al Bruxellesului, după Grand Place. Este un echivalent al Turnului Eiffel din Paris și are 102 m înălţime şi reprezintă cei 9 atomi ai unei molecule.

935 1022b67

De ce te simți regește printre clădirile acestui oraș? Primăria este atât de monumentală…Un adevărat palat! Clădirile din Centrul Istoric sunt niște zgârie-nori care domină locurile. Aici te simți atât de mic, dar atât de mare în suflet.

M-am plimbat vreo două ore în Centrul Istoric. Bruxelles este un oraș vibrant, iar turiștii nu ratează cu aparatele de fotografiat nici un monument istoric, am întâlnit străini cu hărţile în mână în căutare de obiective turistice, grupuri de chinezi aglomerând terasele vechiului centru al Bruxellesului, alții și mai curioși de arta stradală.

jalhg9

Am ajuns în Regatul Ciocoltei din Centrul Istoric – Chocopolis. Un magazin uriaș de ciocolată, cu sute de sortimente expuse pe rafturi. Magazinul era păzit afară de un elefant din ciocolată 🙂

M-am bucurat enorm  că vânzătoarea era o româncă care vorbea 6 limbi străine și era stabilită de 9 ani la Bruxelles. Mi-a povestit că merge rar acasă, în România, dar aici în place foarte mult și nu s-ar întoarce. Mi-am cumpărat mai multe sortimente de ciocolată și am gustat și alte tipuri oferite cu drag de româncă.

a;rl6DSCI1493

Umblând hai-hui pe străzile și buleardele largi mi-am zis să merg în vizită la un personaj foarte cunoscut în zonă și foarte adorat de turiști. La un moment dat mă rătăcisem prin niște buticuri cu suveniruri, dar am reușit să ies până la urmă. Mă plimbam fără nicio grijă și admiram peisajul. Până la urmă l-am găsit pe cel mai îndrăzneț băiețel din Bruxelles care făcea pipi ziua în amiaza mare. Totul i se permite unei celebrități! Băiețelul, numit Manneken Pis, avea 60 cm înălțime, dar era mai înalt decât mine 🙂

Manneken Pis este de fapt o micuţă fântână arămie a cărei apă împrospătează aerul la intersecţia lui Rue de l’Étuve (Stoofstraat) cu Rue du Chêne (Eikstraat). Pare banal, dar această siluetă firavă a golaşului copil care face pipi atrage foarte mulți turiști care își doresc o fotografie cu acest băiețaș din cartier.

sjlfbxhg

Mi-am dorit să ajung la Mini-Europe și iată că am ajuns. Mini Europe sau Mini Europa cum este numită în Bruxelles, este un obiectiv turistic extraordinar. Aici puteți vedea o mulțime de monumente din întreaga Europă, adevarate simboluri ale continentului. Mini Europa se află foarte aproape de intrarea la uimitorul Atomium.

România este și ea prezentă la Mini Europa din Bruxelles. Palatul Mogoșoaia, aflat la aproximativ 10 km în afara Bucureștiului, pe care l-am vizitat de foarte multe ori, este reprezentat în miniatură în cadrul parcului.

sjlf,dfkorwDSCI1504DSCI1478DSCI1540

Lasă un răspuns

