Budapesta, îmi ești dragă!

1

Am părăsit Bucureștiul ca să întâlnesc Chișinăul. Am făcut vreo 7 ore pe drum din capitala României până în capitala Moldovei. La Chișinău era un soare strălucitor și am profitat de vremea frumoasă și am făcut mai multe fotografii. Pe la ora 12:00 am urcat în autobuzul A până la destinația Z: Aeroportul Internațional Chișinău.

La 15:55 am zburat spre Viena lui Mozart. Zborul a fost scurt, plăcut și agreabil. Admiram crestele munților, acoperite cu zăpadă ce semănau cu un peisaj dintr-un tablou valoros. Era un cer senin și fără capăt de lume…

Peste un timp a venit să mă trezească la realitate o lady in red: Stewardesa. Drăguță și amabilă, femeia mi-a oferit un pahar cu apă și o ciocolată Milka.

2

În aeroportul din Viena n-am stat mult pentru că ne aștepta avionul spre Budapesta. Zborul a fost rapid. Când am ajuns pe aeroportul din Budapesta, deja se lăsase seara și eram frânți de oboseală.

De la aeroport și până la intrarea în oraș nu mi s-a părut ceva deosebit, nu simțeam ceva special care să mă de-a pe spate. Sincer vorbind parcă mă simțeam la București pentru că majoritatea brandurilor internaționale de telefonie, banci și centre comerciale își aveau publicitate până la intrarea în Budapesta.

5

Când am intrat în Budapesta mi-am spus în gând: „Îmi place orașul ăsta și vreau să-i simt pulsul”. Clădiri vechi cu o arhitectură impresionantă, monumente istorice, străzi curate și pline de farmec, magazine și restaurante aglomerate, un nivel ridicat de civilizație și oameni minunați. Budapesta este un oraș cu un standard de viață ridicat care m-a impresionat mai mult decât m-am așteptat. Deșii orașul beneficiază de un sistem de transport în comun foarte bine organizat cei mai mulți unguri preferă să folosească bicicleta ca și mijloc de transport indiferent de anotimp.

Cina pe vapor: Vén Hajó

În prima seară am luat cina pe vaporul “Vén Hajó”, situat în apropiere de Podul cu Lanțuri. Vaporul a fost transformat într-un în muzeu și are un restaurant. Vaporul era spațios și avea un design uluitor. Interiorul era luxos, iar obiectele expuse pe pereți îmi aducea aminte de filmul Titanic 🙂 . În restaurant aveai o priveliște de neuitat: Dunărea și Palatul Regal.

9

În restaurantul “Vén Hajó” se mănâncă foarte bine: bucate fine și băuturi alese. Am avut o noapte unică, o cină romantică și relaxantă.

10

Central European University

La 9.00 am ajuns la Universitatea Central-Europeană din Budapesta. Clădirea universității semăna cu un adevărat palat. Universitatea a fost înființată de George Soros  în anul 1992. Aici sunt foarte mulți studenți străni: chinezi, africani și europeni.

29 (2)

30

La universitate aveam un seminar organizat de Școala de Politici Publice din cadrul instituției de învățământ.

33 34

Basilica Sf. Ștefan

Istoria Basilicii Sf. Stefan spune că a fost începută în stil neoclasic, dar mai târziu a fost finalizata în stil renascentist italian. Basilica găzduiește o sacră comoară a Ungariei și anume mâna dreaptă mumificată a Sf.Stefan. Turiștii pot urca în cupola basilicii și pot admira o priveliște impresionantă asupra întregului oraș. Este cea mai mare biserică din Budapesta și are cel mai mare clopot din Ungaria. Basilica mi s-a părut o construcție ruptă dintr-o poveste.

18 19 20 21 22 24 (2) 24 25 26 27 28

Podul cu lanțuri (Szechenyi lanchid)

Budapesta este un oraș magic pentru îndrăgostiți. Podurile peste Dunăre înfrumusețează imaginea panoramică a orașului. Se spune că peste Dunăre, Budapesta are nu mai puțin de 9 poduri. Acest oraș este numit și „Capitala podurilor”. Unul dintre acestea este Podul cu lanțuri (Szechenyi lanchid) care leagă cele două părți ale orașului, Buda și Pesta și pe care l-am traversat pe jos cu un grup de prieteni. Fiind considerat un binecunosut obiectiv turistic în Budapesta, pe el se poate admira o frumoasă panoramă a orașului, el însuși oferă o imagine spectaculoasă atât ziua cât și noaptea. Podul cu lanțuri din Budapesta este o bijuterie mondială, fiind înscrisă în Patrimoniul UNESCO.

37 (2) 37 38 39 40 41

Palatul Regal

După ce am traversat Dunărea, am admirat Castelul Buda. Acest palat a fost reședința regilor maghiari de-a lungul anilor și a fost construită în secolul 13, pe fundații medievale. Castelul adăpostește Biblioteca Națională Szechenyi și 3 muzee importante: Muzeul de Istorie, Galeria Națională a Ungariei și Colecția Ludwig.

45 46

Kilometrul 0

În Piața Adam Clark din Buda am dat peste un monument interesant: kilometru 0 al Budapestei. Din această piață se poate lua furnicularul pentru a urca la Castelul Buda, însă gașca noastră a preferat să mergem pe Vaci Utca. Ne-am întors pe Podul cu lanțuri și am mers până la strada Vaci.

43 44

Vaci Utca

Era târziu, frigul îmi intrase în oase. Am ajuns în câteva minute pe Vaci Utca, cea mai îndragită stradă din Budapesta. Era frig și foarte aglomerat pe Vaci Utca. Magazinele erau deschise, aproape toate. La intrarea pe această stradă ne-am apropiat de o terasă unde am băut vin fiert. I-am aruncat câțiva forinți băiatului de la tejghea și ne-am așezat pe scaunele înfofolite în pături călduroase. Pe strada respectivă puteai găsi și o mulțime de produse ‘’hand made’’ care erau și foarte scumpe. In rest, cafenele și restaurante, pavilioane cu jucării, căciuli, haine tradiționale, produse din carne si foarte mulți turiști. Mi-am cumpărat 2 magneți de la un turc poliglot. Ne-a zis că suntem oaspeții lui și să alegem ce dorim pentru că ne oferă discount.

47 48 49 50

Mai târziu ne-am rătăcit pe Vaci Utca și nu știam unii de alții. În final ne-am regăsit și am fost  să mâncăm la un restaurant din capătul străzii. Am ajuns la hotel pe la ora 23:00.

Dimineață am plecat la aeroport. Era ora 6:00 când am ieșit din Hotelul President. Aveam zborul spre Viena. În aeroportul de la Viena am colindat împreună cu o colegă toate magazinele de suveniruri, parfumerie și ciocolată. Ispita a fost prea mare și nu am rezistat tentațiilor vieneze. La 12:55 am avut zborul spre Chișinău. Mi se făcuse somn, pe geam era o ceață densă, iar avionul mi se părea că e la o altitudine prea joasă. Mă gândeam la ultimele accidentele aviatice din lume.

3

Chișinăul din avion era plumburiu. Era 14 februarie 2015. În aeroport ne-a întâmpinat o fată cu aripi de înger. Emoționată, fata mi-a întins o felicitare și mi-a schițat zâmbet.

Text&Foto: Mircea Mitrofan

Lasă un răspuns

