La mare în Georgia: Grigoleti beach

Salutări din Georgia!

Cred că plajele din Georgia sunt cele mai frumoase de pe litoralul Mării Negre! Plaje cu nisip negru, apă cristalină, apusuri incredibile, atmosferă exotică şi nopţi romantice. Asta înseamnă litoralul georgian!

Plajele din Georgia nu sunt aglomerate, dar se bucură de mare popularitate în rândul persoanelor interesate pentru a-şi restabili starea de sănătate. Plajele de pe litoral sunt formate din nisipuri magnetice, de culoare neagră. Clima este subtropicală.

_DSC0101

Am stat în staţiunea Grigoleti, situată pe coasta Mării Negre, în partea de sud-vest a Câmpiei Colchis, la 10 km de orașul Poti. Acesta este unul dintre cele mai faimoase locuri din regiunea Guria din Georgia. Pe partea de vest, staţiunea Grigoleti este spălată de Marea Neagră, iar pe partea de est este decorată cu un lanţ muntos. Cea mai mare parte a litoralului este acoperită de o pădure de pini.

Cum ajungi în Grigoleti

Am făcut traseul Chişinău – Odesa cu microbusul. Apoi am zburat din Odesa în oraşul Batumi (Gerogia). Din Batumi a urmat o scurtă călătorie cu microbusul de-a lungul ţărmului până în staţiunea Grigoleti.

_DSC0100

Cazare în Grigoleti

Am fost cazat în complexul hotelier „Andamati” din Grigoleti. Un hotel frumos amenajat şi destul de spaţios (teritoriul complexului este de 2,5 ha). Hotelul dispune de 33 de camere confortabile: 24 sunt standard şi 9 de lux. În fiecare cameră sunt toate condiţiile, iar preţul unei camere de hotel include şi o masă.

„Andamati” este dotat cu parcare (gratuită), restaurant, sală de conferiţă (70 persoane), piscină, loc de joacă pentru copii, o plantaţie de banane, terasă, un bar, un bungalou pe litoral, spaţiu amenajat pe plajă pentru fotbal şi volei, tenis de masă şi de câmp, biliard şi multe alte atracţii pentru îndrăgostiţii de relaxare.

_DSC0082

Pădurea de pini din spatele hotelului este plină cu hamace. Atunci când soarele arde prea nemilos, du-te la umbră şi stai într-un hamac. E atât de bine. Ia şi o carte ca să ai atmosfera completă.

_DSC0097

Seara vă puteţi relaxa la piscină admirând marea sau vă puteţi distra pe plajă. La bar puteţi încerca băuturile fresh sau să dansaţi pe ritmuri internaţionale (muzica se aude foarte tare dintr-un bungalou situat pe plajă).

Plaja, nisipul şi apa

Plaja este curățată și netezită în fiecare zi. Fiind privată, plaja este foarte frumos amenajată. Aici ai parte de multă linişte, iar pescăruşii aproape că nu există 🙂 . Plaja este deosebit de lată, iar intrarea în apă este lină. Nu prea am văzut bărci, dar pe plajă stătea priponit în nisip un skijet. Deci, ai şansa să testezi valurile.

_DSC0072

Nisipul face minuni. Negru, fin şi foarte sănătos. Se spune că acest nisip special ajută la tratarea bolilor pulmonare cronice şi afecţiunilor sistemului nervos.

Apa mării este perfectă. Curată, limpede şi caldă. Nu există alge, scoici, pietre sau deşeuri. Noi am alergat ca nebunii printre valuri, ne-am scăldat ore şi zile la rând şi ne-am îmbolnăvit de la atâta relaxare 🙂

Pofte şi preţuri

Îţi recomand să mănânci la restaurantul hotelului. Aici poţi alege un meniu cu mâncare europeană sau poţi încerca bucate tradiţionale georgiene. Nu uita să ai pe masă vinul sau berea locală (Natakhtari), iar la desert bucură-te din plin de o îngheţată sau de o ciocolată. Dacă îţi este tare sete îţi recomand să bei celebra apă Borjomi sau să încerci sucurile lor naturale (toate sucurile din Georgia sunt îmbuteliate în sticle, iar prin magazine nu am văzut sticle din plastic).

Preţurile sunt ok. Nu sunt preţuri exagerate. Moneda naţională este Lari georgian (ar fi bine să aveţi euro sau dolari cu voi când ajungeţi în Georgia).

0 1 2 3 4 DSC_0109 DSC_1440 DSC_1427 56 DSC_1498 7 8a 9a 8 9 10 DSC_0063 DSC_0066 DSC_0220 DSC_0256

Foto: Mircea Mitrofan şi Svetlana Tataru

Vă doresc înţelepciune în alegerea destinaţiei de vacanţă şi un sejur plăcut, oriunde se va consuma acesta.

2 gânduri despre “La mare în Georgia: Grigoleti beach

  1. Am ajuns intimplator la un restaurant georgian,mincare delicioasa.imi aduc aminte citind pe aici kachapuri,mchadi cu ciuperci,pui cu sos de nuci,nu imi amintesc denumirea la tot ce am mincat.imi amintesc doar ca a fost delicios.citind srticolul legat de plaja si mare….mi-ai stirnir curiozitatea de a petrece o vacanta pe litoralul georgian.multumesc pentru informatii!interesante si utile!

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

