Allfun.md: Vacanţele lui Mircea Mitrofan

Pasiunea pentru călătorii este una dintre cele mai frumoase şi interesante pe care le poate avea un om. Descoperirea de noi locuri, oameni, culturi şi orizonturi îţi aduce împlinire sufletească şi multe amintiri demne de povestit nepoţilor.

Mircea Mitrofan este un tânăr din Republica Moldova, stabilit la Bucureşti, dar şi un mare pasionat de călătorii. Pe lângă studiile din capitala României şi job-ul la o televiziune din Bucureşti, Mircea îşi împarte timpul şi pentru vizite în diverse ţări. Iată impresiile!

Sunt stabilit la Bucureşti din 2012. Anterior, am absolvit Şcoala de Televiziune „Tudor Vornicu”, iar acum sunt student la o facultate privată. Jurnalismul nu are treabă cu călătoriile mele. Uneori simt nevoia să evadez spre alte destinaţii. Pe blogul meu transmit emoții din diverse destinații turistice, amintiri frumoase de vacanță și povești din călătorii de neuitat.

Dintotdeauna mi-a plăcut să călătoresc, iar de un an mi-am creat acest blog, ca să vă împărtășesc cele mai inedite experiențe de vacanță. Cred că am ADN-ul unui călător iubitor de locuri frumoase, care abia așteaptă să le descopere! Belgia, Grecia, Ungaria, Georgia, Bulgaria şi România sunt doar câteva dintre ţările vizitate.

Aş revedea Grecia. Mi-a placut foarte mult. Acolo m-am ars la soare pe cele mai frumoase plaje, distinse cu Blue Flag pentru calitatea apei, a nisipului și pentru păstrarea ecosistemului. În față vezi Marea Egee, cu o apă incredibilă, de culoare turcoaz, dacă întorci capul vezi dealuri împădurite cu măslini, iar dacă te uiți la picioarele tale simți cum te gâdilă nisipul fin și curat. Plajele sunt cu multă vegetație, flori de leandru (roșii și albe), măslini, specii exotice precum portocali, lămâi, smochini… Cuvintele nu sunt niciodată de ajuns atunci când vezi atâta frumuseţe paradisiacă în jur.

În primul rând, călătoreşte ca un localnic când ajungi undeva. Vizitează monumente istorice şi intră în discuţie cu oamenii locului. Nu uita de apusurile de soare şi de nopţile albe. Accesoriul obligatoriu e aparatul de fotografiat. De asemenea,  savurează mâncarea tradiţională şi băutura locală. Mergi la petrecerile organizate special pentru străini.

Pentru turiştii străini care ne vizitează ţara aş recomnda Orheiul Vechi, Pădurea Domnească, Suta de Movile, Ţara Bâtlanilor, Zimbrăria, Stânca Mare, Saharna, Ţâpova, Codrii, Plaiul Fagului, Prutul de Jos şi lista poate continua. Le-am vazut pe toate. Merită a fi vizitate.

Am avut parte de multe peripeţii în călătoriile mele. Ce emoţii am avut atunci când am escaladat stâncile de la Cobani, Glodeni sau când am făcut drumeţii prin munţii Caucaz din Georgia şi în munţii Bucegi din România. Cele mai memorabile nopţi în străinătate le-am avut în Budapesta. Acolo ne-am rătăcit şi am intrat în panică, dar până la urmă ne-am regăsit şi ne-am revenit cu un vin fiert. Toate peripeţiile mele le găsiţi pe blog.

Am avut parte de o croazieră în Marea Egee. Pe 6 iulie 2015, la ora 10.30 din portul Skiathos am plecat cu vaporul Calypso într-o croazieră de o zi (un traseu în jurul insulei a costat 20 euro). Am ales să descopăr insula Skiathos, făcând un tur al acesteia. Aveam emoții mari pentru că nu mai fusesem niciodată într-o croazieră. Vaporul Calypso a părăsit portul vechi al insulei cu direcția nord, către partea cea mai spectaculoasă a insulei. Peisajele erau încredibil de frumoase. Zeci de pescăruși țineau pasul cu noi. Valurile erau spumoase, iar apa era de un turcoaz irezistibil. Pe vapor răsuna muzică grecească. Primul popas al croazierei – plaja Lalaria, vestită pentru pietrele albe, de formă rotundă, apa cristalină și pentru „Tripia petra” (Piatra găurită). Legenda spune că acel care va înota sub arcada acestei pietre va găsi marea dragoste, iar cel care va face turul complet (de trei ori) va dobândi tinerețe veșnică. Ca să nu fac abuz de aceste promisiuni eu am ales să înot un tur sub piatră. Tripia Petra este localizată în extremitatea nord-estică a insulei Skiathos și este una dintre cele mai spectaculoase plaje din Europa.

Citiţi în continuare pe Allfun.md

Lasă un răspuns

