Salina Slănic din Prahova

Slănic, jud. PRAHOVA – 

În septembrie 2014 am fost la Salina Slănic din Prahova. Am ajuns repede (o oră, două). Situată la aproximativ 100 km de Bucureşti, într-un peisaj de o deosebită frumuseţe, o zonă cu dealuri acoperite de păduri. Accesul în localitate fiind asigurat pe drumul naţional DN1 Bucureşti – Ploieşti.

Mi-am cumpărat bilet la casă şi am aşteptat la rând să intru în lift. Am intrat într-o “colivie” prin puţul de extracţie, amenajat pentru transportul de persoane, până la adâncimea de 208 m. Ce frică nene am avut. Am ajuns într-un palat de sare. Frigul îmi intrase în oase, umiditatea era mare, iar mirosul de sare îmi dilatau nările.

2

Spre surprinderea mea am văzut foarte mulţi copii care jucau fotbal şi tenis. Am vizitat monumentele din sare: Burebista, Decebal, Traian şi Mihai Eminescu.

3

Istoria spune ca Salina Slănic Prahova (Mina Unirea) a fost deschisă vizitării după anul 1970. Ca urmare a volumului mare de sare excavată, 2,9 mil. m3, s-au creat cavităţi cu volume gigantice, cele 14 camere cu profil trapezoidal având cca.80.000 de metri pătraţi. În Mina Unirea, vizitatorii pot descifra istoria milenară a poporului roman admirând bustul sculptat în sare al lui Burebista, iar în “Sala Genezei” se pot admira sculpturile în sare reprezentându-i pe cei doi mari conducători, Decebal şi Traian, înconjuraţi de elemente specifice popoarelor dac şi roman. De asemenea, vizitatorii pot admira un bazorelief, marele domnitor Mihai Viteazu şi bustul sculptat în sare al “Luceafarului” poeziei romaneşti, Mihai Eminescu.

7

În Mina Unirea sunt amenajate terenuri de sport, volei, handbal, tenis şi minifotbal, locuri de joacă pentru copii, carting, jocuri mecanice. În salină există un spaţiu delimitat, dotat cu paturi, scaune, mese, unde vizitatorii cu afecţiuni respiratorii pot petrece câteva ore în linişte.

6

La mică distanţă de salină se află un fascinant obiectiv turistic: Muntele de sare, monument al naturii, un masiv de sare dezgolit, în interiorul căruia se află o veche ocnă umplută cu apă, căreia localnicii îi spun Grota Miresei. În apropiere este un restaurant drăguţ, iar în faţă ai o privelişte extraordinară: Muntele de sare şi lacul sărat.

4

Text&Foto: Mircea Mitrofan

 

 

 

Lasă un răspuns

