În peștera lui Taica Lazăr din Munții Cernei

Dacă ești obișnuit cu cărările de munte să știi că ajungi destul de ușor la peștera lui Taica Lazăr din Munții Cernei. Surprinzător este faptul că pe internet nu vei găsi nicio informație despre această peșteră și mă face să cred că sunt primul care o prezintă publicului.

Peștera lui Taica Lazăr este o nouă curiozitate turistică din munții Cernei, iar eu mă bucur că am descoperit-o alături de mai mulți prieteni. Într-adevăr a fost o aventură până acolo, dar cel mai important este faptul că experiența a fost unică.

Fiind încă o necunoscută pentru turiști, peștera se află într-o zonă greu accesibilă. Nu cred că va avea vreodată un program de vizitare, bilete pentru acces sau să fie un real interes pentru unii ghizi de turism. Până la urmă rămâne o curiozitate pentru pasionații și exploratorii de munte.

DSCF4132

Care este traseul?

Până să ajungi în zona Peșterii trebuie să traversezi râul Cerna, să urci cele 4 scrări lipite de stânci din Munții Cernei, să străbați cărări periculoase de munte și  să ai o răbdare de fier.

Cum ajungem până la peștera lui Taica Lazăr? Ei bine, din Băile Herculane trebuie să ajungi la Podul peste Cerna (km 16). Traversezi râul Cerna, urci pe munte și ajungi la 4 scări din lemn construite de localnici acum 40 de ani şi fiecare are cam 20 m. După ce urci scările, îți va apărea un indicator: Spre peștera lui Taica Lazăr!

DSCF4121

La acest indicator este amenajată și o băncuță. E bine să te odihnești nițel aici. După ce îți tragi sufletul, mergi spre peșteră pe un traseu destul de periculos. Cei care nu au o condiție fizică foarte bună vă recomand să nu vă aventurați! Traseul este foarte îngust și trebuie să mergeți în șir indian. Printre arbori vei traversa 1-2 km până la peșteră.

DSCF4148

 În Peșteră:

Este tare frumos locul. La intrare vei vedea două icoane lipite de un perete de stâncă. Intri cu îndrăzneală în adâncurile peșterii și vei explora fragmentele de pe pereți. Eu am urcat primul pe o bucată de stâncă și am descoperit o scară din lemn legată cu sârmă. Mi-am ridicat privirea spre capătul scării, dar nu vedeam nimic. Beznă! Am încercat să văd ceva cu ajutorul blitz-urilor, dar n-am înțeles mare lucru. Cred că era o scară care ducea spre nicăieri.

DSCF4168

Am rupt o bucată de stâncă și o studiam în palmă. Colegii mei îmi spuneau că ar putea să fie și lilieci, dar nu-i credeam. Peștera e prea mică ca să viețuiască acolo. Aerul din peșteră era răcoros, iar pe pereți se mișcau diverse nuanțe de maro, verde, gri, albastru…

DSCF4196

Am aflat mai târziu că această peșteră poartă numele unui țăran care a murit recent pe nume Lazăr. Peștera a fost amenajată de Avrămică Șonca din cătunul Ineleț. Dlui ne-a spus că este consilier pe la primărie și mai are grijă de amenajarea traseelor pentru turiști.

DSCF4160

Popasul și peisajele

Ce poți să faci la peștera lui Taica Lazăr? Păi mai nimic. Vă scoateți merindele, vă așezați pe băncuța din lemn și admirați peisajele. În față vei vedea crestele munților, dar și o pădure tare frumoasă și incredibil de curată. Aici e numai bine să  stați la umbră și să vă mâncați sandwich-ul. Noi aveam de la hotel un pachet: un sandwich, un măr și o sticlă cu apă.

DSCF4150

Știu că trebuie să mergeți mult pe jos ca să ajungeți la Peștera lui Taica Lazăr, dar aici vei fi impresionat de o natura sălbatică extrem de frumoasă. Pe traseu am întâlnit urme de animale, foarte multe izvoare, stânci acoperite de mușchi, pâlcuri de ferigi, flori, dar și arbori foarte înalți.

DSCF4152

Drumul spre întoarcere

Ne-am continuat aventura prin munții Cernei spre cătunele deasupra norilor (mai multe detalii despre acest subiect voi reveni mai târziu pe blog).

13269293_10209702706431074_905644431006391489_n

Am ajuns în Munții Cernei cu ajutorul Asociației ProTurism Herculane.

Text&Foto: Mircea Mitrofan

Galerie foto:

 

Această prezentare necesită JavaScript.

 

Lasă un răspuns

