Am fost într-o croazieră în oceanul Atlantic

unnamedEra începutul lunii iulie și ne aflam pe coasta de sud a Portugaliei. Împreună cu douăzeci de turiști așteptam în portul „Cais Vasco da Gama”, situat lângă Clubul Naval și Muzeul orașului Portimão. Îmi cumpărasem un bilet (35 euro/persoană) de la o agenție de turism locală pentru o croazieră în oceanul Atlantic.

Dimineața era strălucitoare. La ora 9:45 am urcat la bordul Corabiei de Pirați „Santa Bernarda”. Ieșirăm din portul istoric Portimão și o luaserăm de-a lungul cursului râului Arade. Am trecut pe lângă satul de pescari Ferragudo, apoi am admirat două fortărețe medievale construite cu fața spre oceanul Atlantic.

DSCF0019

În fața corabiei flutura drapelul piraților, iar în spate era drapelul Portugaliei. Echipajul, care se adunase lângă bord, împreună cu căpitanul și cu noi ceilalți, a început să facă prezentările și să ne demonstreze un scurt instructaj de prim ajutor.

„Bună ziua dragi prieteni  și bine ați venit la bordul corabiei de pirați „Santa Bernarda”! Numele meu este Bernardo și sunt căpitanul minunatei corăbii „Santa Bernarda”! Vă prezentăm echipajul: Leonardo,  José, Klaus și Simone. Sperăm să vă bucurați din plin de călătoria noastră”.

DSCF9530

Ieșisem de pe liniștitul râu Arade și ne îndreptam spre sud-estul regiunii Algarve. Corabia noastră era dusă de valurile oceanului înfricoșător de adânc. Oceanul Atlantic răsufla greu și rar, răsuflarea pe care marinarii o numesc hulă. Eram lângă căpitan. Se uita în zare și își calcula fiecare mișcare cu multă seriozitate.

Era o corabie foarte mare, cu două catarge, iar coca era dintr-un lemn foarte tare. Podeaua era netedă și lunecoasă. În spatele corabiei erau legate două bărci din lemn. Valurile oceanului constinuau să plescăie, iar corabia se balansa încet.

DSCF9608

Corabia de pirați „Santa Bernarda” are un bar la bord care servește băuturi răcoritoare, băuturi alcoolice și gustări. Pe vas poși găsi la vânzare tot felul de suveniruri: tricouri, șepci de pirat, magneți și multe altele.

Îmi plăcea natura sudică a Portugaliei, liniștea nemărginită a oceanului și uniformitatea coloritului din zona Algarve. În sfârșit uitasem de viața zgomotoasă a orașului. Aveam o stare de bine și eram mulțumit de peisaj, de singurătate și sălbăticie.

DSCF9559

Soarele se ridicase fierbinte. Căpitanul anunțase că va trebui să coborâm din corabie. Vom vizita cele mai spectaculoase grote ale regiunii Algarve. Ne făcuse semn cu mâna să ne grăbim. Noi, turiștii, am primit veste de salvare și am urcat în două bărcuțe din lemn. Ne îndreptam spre cele mai frumoase grote ale Portugaliei.

DSCF9816

Ne aștepta o aventură incredibilă. Valurile oceanului erau agitate, mai ales în apropierea stâncilor. Barca se legăna destul de puternic. Fotografiam și filmam grotele și golfulețele. Când intram ne izbea întunericul și aerul răcoros al grotelor.

Ne-am învărtit prin toate grotele de ne-a luat amețeala.Intram prin tunele de stâncă și ne lăsam stropiți de valuri. În întunericul beznă al grotelor aveam uneori surpriza să ne zboare deasupra capului câte o pasăre. Corabia era la mare distanță de noi. Era un punct negru în ocean.

DSCF9709

După ce am descoperit cele mai mari și mai adânci grote ale regiunii Algarve, ne-am îndreptat spre corabia care ne aștepta în larg. Vasul prinse din nouă viață și urni din loc. Pe drumul de întoarcere către Portimão am observat câteva plaje sălbatice, unde nu se putea ajunge decât pe apă. Am fotografiat următoarele plaje: Carvalho, Benagil, Marinha și Armação de Pêra. De-a lungul coastei Algarve admiram într-o parte o panglică maronie de stânci, iar în cealaltă parte una albastră de valuri.

Galerie foto:

Această prezentare necesită JavaScript.

Traseul călătoriei:

Portimão – Carvoeiro – Praia da Marinha – Portimão

map croaziera

Durata călătoriei: 

De la ora 9:45 până la 13:00

z62pirate-ship-logo

Text&Foto: Mircea Mitrofan

Lasă un răspuns

