Asconi Winery – de ce este destinația un „must visit”

wineshop.md_asconi_merlotVinăria Asconi din Republica Moldova este prima destinație vinicolă pe care am vizitat-o în acest an. Acolo am dat o raită printre butoaiele și sticlele de vin, am degustat din licorile selecte albe și roșii și am savurat delicioasele bucate tradiționale din zonă.

În loc de un banal weekend la Chișinău sau în alt oraș din Moldova, garantez că unul la Vinăria Asconi oferă satisfacții superioare. Fondată în anul 1994, Vinăria Asconi înseamnă 600 ha de viță de vie situate în apropiere de localitatea Puhoi, raionul Ialoveni. Soiurile cultivate acolo sunt Merlot, Cabernet-Sauvignon, Sauvignon Blanc, Chardonnay și Muscat Ottonel. Viile se află la 40 km sud de Chișinău și la doar 8 -10 km distanță de vinărie.

a2

Înainte de a vedea vinurile și butoaiele, am parcurs traseul pe care poama îl face de la starea de fruct copt la cea de vin matur, remarcând utilajele moderne, bazinele de inox, laboratoarele ultramoderne. Vinăria Asconi oferă consumatorilor un înalt standard de calitate al vinurilor pe piața din Republica Moldova și la nivel internațional.

a1

Personal sunt fan Asconi pentru că vinurile sunt de cea mai bună calitate, locul unde se află vinăria este o adevărată oază turistică, beciurile răcoroase, terasele restaurantului umbrite de viță de vie, bucate tradiționale delicioase (sarmale, plăcinte, tochitură moldovenească cu mămăligă, brânză și friptură cu sos, etc.).

În curând, turiștii vor putea să stea mai multe zile la vinăria Asconi. Proprietarii finalizează un camping format dintr-un ansamblu de 12 de căsuțe (20 de camere): 8 double și 4 single. Căsuțele sunt construite din piatră și au acoperiș din stuf.

Unde se află Vinăria Asconi?

Vinăria Asconi se află în localitatea Puhoi, raionul Ialveni, Republica Moldova. De la Chișinău și până la vinăria Asconi ajungeți într-o jumătate de oră cu mașina. Asconi este locul unde tradiția vinului, istoria și tehnologiile moderne se îmbină perfect. Vinăria Asconi este o destinație turistică pe care trebuie neapărat s-o vizitezi dacă vii în Moldova.

map Asconi14064152_1795326820714295_860110082851921550_n

Cum ajungem la Vinăria Asconi?

De la Chișinău și până la Vinăria Asconi sunt 30 de kilometri pe care îi puteți parcurge în 30 de minute. Din Chișinău mergeți spre sud-vest către Șoseaua Muncești (sectorul Botanica), apoi continuați pe strada Aeroportului, apoi mergeți pe R2 și virați la dreapta pe R32 (vedeți mai jos traseul).

traseu asconikm puhoi

Să curgă vinul…

Sunt puține vinuri în ultima vreme care să fi fost într-atât de interesante încât să merite un post separat pe blog. Vinurile Asconi nu sunt bune, sunt foarte bune! Roșii și albe, vinurile Asconi sunt aromate, fructate, vinuri obținute din soiuri de mare productivitate. Fetească Albă, Fetească Neagră, Merlot, Sauvignon Blanc, Cabernet – Sauvignon, Chardonnay sunt vinurile Asconi pe care le-am degustat.

0111

Înainte de a relata bătălia gusturilor trebuie să vă spun că aceste vinuri nu le găsiți în comerț. Trebuie să mergeți la vinărie ca să le savurați și să le cumpărați. Eu mi-am luat un Merlot și l-am băut cu prietenii din București. Le-a plăcut foarte mult.

Ajungând la etapa degustării vinurilor m-am bucurat să ascult povestea din spatele acestor vinuri. Am degustat 6 vinuri de referință. Oenologul a prezentat fiecare vin, ne-a explicat cum se servește corect vinul alb și vinul roșu și ne-a îndemnat să apreciem aromele și buchetul licorilor.

022

Vă invit să aruncăm un ochi peste prețurile vinurilor Asconi care diferă în funcție de vechime. Am rugat să mi se aducă cartea de vinuri ca să îmi fac o idee despre prețurile vinurilor Asconi.  Prețurile unei sticle variază de la 55 lei (MD) până la 150 lei (MD). Un Cabernet-Sauvignon (2011) și un Merlot (2009) costă 55 lei (MD). Un Cabernet-Sauvignon (2012), un Chardonnay (2012), un Merlot (2012), o Fetească Albă (2015), un Sauvignon Blanc IGP (2015) costă 95 lei (MD). O sticlă de Fetească Neagră (2014) are prețul de 145 lei (MD), iar un Kagor/Pastoral (2009) ajunge la 150 lei (MD).

Pentru sănătatea dumneavoastră și bunăstarea buzunarului, consumați zilnic câte un pahar cu vin Asconi! Noroc!

032

Pentru mai multe informații sună la numerele de telefon: +373 79988633, +373 79988133 sau scrie pe pagina lor de facebook. Dacă vrei să afli mai multe despre vin și tot ce se întâmplă la ASCONI, contactează-l pe Ion Mereuță, băiatul care știe totul despre această companie.

Am vizitat Vinăria Asconi cu ajutorul Asociației Naționale pentru Turism Receptor din Moldova (ANTRIM) în cadrul ANTRIM Tourism Summer School, eveniment organizat în perioada 9-12 august 2016 și susținut de USAID Moldova și Agenția Austriacă de Dezvoltare.

P.S. Mulțumesc Nataliei Țurcanu (ANTRIM) și Svetlanei Matvievici (Orheianca.eu) pentru această oportunitatea de a vizita Vinăria Asconi!

6094_500397_img2

Galerie foto:

Această prezentare necesită JavaScript.

Foto&Text: Mircea Mitrofan

Lasă un răspuns

