Lacul Roșu, un peisaj pe sufletul meu

O plimbare cu barca pe lac, o tură de pescuit, mersul pe jos în jurul lacului, excursii în natură pentru birdwatching, drumeții montane, trasee de aventură și un prânz luat la iarbă verde sunt doar câteva dintre ingredientele principale din oferta turistică a zonei. Este vorba despre Lacul Roșu, un peisaj superb înconjurat de o frumoasă pădure de brazi.

Când am ajuns la Lacul Roșu nu mai aveam semnal la telefon. Eram 30 de jurnaliști și bloggeri de travel care au venit să vadă acest paradis natural ascuns în munți. Afară era destul de răcoare, dar mi-am scos aparatul de fotografiat și am început să alerg după peisaje. Pe malul lacului stăteau la soare un lung șir de bărci colorate, iar pe luciul apei am văzut înnecate numeroase cioturi uscate. Totul părea desprins dintr-un tablou impresionist.

2

Lacul Roșu este situat în grupa centrală a Carpaților Orientali, într-unul dintre cele mai frumoase masive, Hășmașul Mare. Lacul este o zonă de agrement, iar din punct de vedere administrativ, staţiunea aparține orașului Gheorghieni din județul Harghita. Lacul este alimentat de patru pâraie mari și încă 12 cursuri de apă temporară, dintre care cele mai importante sunt: Verescheul (Roșul), Licoșul, Suhardul, Oii, Ucigașul. Suprafaţa actuală a lacului este de aproximativ 11 ha, iar adâncimea ajunge la 9,6 metri. Lacul Roșu are această denumire din 1936.

4

Destul de dramatică este legenda acestui loc. Se spună că numele lacului provine de la Pârâul Roșu care traversează straturi de culoare roșie cu oxizi și hidroxizi de fier. În germană se numește Mördersee („Lacul Ucigașul”), iar în maghiară, gyilkos înseamnă ucigaș. Din legenda lacului aflăm că surparea de teren ar fi acoperit un sat, omorându-i atât locuitorii lui, cât și animalele. Apa adunată a avut culoarea roșie de așa de mult sânge, încât numele lacului a devenit atât Lacul Roșu, cât și Lacul Ucigaș.

12

Când am ajuns la Lacul Roșu am întâlnit puțini turiști. M-am bucurat din plin de aerul proaspăt de munte, bogat în aerosoli naturali, de liniștea din jur și de natura sălbatică a zonei. Într-un colț de stufăriș am văzut mai multe păsări agitate, deranjate probabil de gălăgia noastră. Fiind o zi de noiembrie, nu am avut parte de experiențe turistice. Data viitoare când voi reveni mi-aș dori foarte mult să urc într-o barcă și mă las purtat de valuri.

dsc_0441

În apropiere de Lacul Roșu se află o zonă cu terase și un târg al comercianților cu suveniruri. În căsuțele de lemn ale comercianților găsiți tot felul de obiecte lucrate manual, suveniruri, magneți de frigider, jucării, căciuli de iarnă, mănuși, cojoace și multe altele. Am pierdut vremea pe aici până când mi s-a făcut foame. Împreună cu colegii mei am plecat să luăm masa la restaurantul „Lacul Roșu”. Am trăit aici o experienţă gastronomică deosebită. Bucătăria moldovenească se îmbină cu cea ungurească.

Aș veni aici în fiecare anotimp. Mi-aș dori ca această destinație să devină una populară pentru români, dar și pentru străini. Cadrul natural este uimitor! Dacă doriți să stați mai multe zile aici să știți că aveți unde să înnoptați. Sunt pensiuni și hoteluri de două, trei sau patru margarete, iar prețurile sunt acceptabile.

135789101311141517161820193522252627

Am ajuns la Lacul Roșu cu Innovation Travel în cadrul evenimentului Infotrip Neamț – Hotel Roman Plaza și Hanu Ancuței. Mulțumesc Innovation Travel!

1535473_1432274203656450_1339881061_n

Text&Foto: Mircea Mitrofan

Lasă un răspuns

