Bine ați venit la Cetatea Neamțului

Am vizitat foarte multe cetăți până acum, atât din țară cât și din străinătate. Fiecare cetate este o bijuterie istorică, fiecare cetate are o poveste de spus, fiecare cetate are un farmec şi o frumuseţe aparte. Cetatea Neamțului este una dintre atracțiile turistice pe care le-am vizitat în această toamnă. Să intrăm în cetate…

La prima vedere, Cetatea Neamțului arată spectaculos prin dimensiunea și înălțimea sa. În vârful cetății am zărit tricolorul în bătaia vântului. Din parcarea cetății am luat-o pe jos pe o alee până la casa de bilete. Cu biletul în mână am intrat pe un pod impresionant care oferă acces în cetate. După ce am traversat acel pod am ajuns la  poarta cetății („poarta mușatină”), aflată pe la mijlocul zidului nordic. Am lăsat să intre toată lumea și am așteptat momentul potrivit ca să-mi fac intrarea triumfătoare în Cetatea Neamțului, imaginâdu-mi aclamațiile mulțimii.

dsc_0935

Cetatea Neamţ (cunoscută sub titulatura Cetatea Neamțului)  este situată în apropiere de Târgu Neamţ și a fost construită în secolul al XIV-lea de domnitorul Petru I Muşat, însă perioada sa de glorie a fost în timpul domniei lui Ştefan cel Mare, Ea se află localizată pe stânca Timuș de pe Culmii Pleșului (numită și Dealul Cetății), la o altitudine de 480 m și la o înălțime de 80 m față de nivelul apei Neamțului. Cetatea Neamţului este considerată una dintre cele mai întărite cetăţi ale Moldovei, în perioada medievală, datorită zidurilor sale înalte şi a şanţurilor adânci, care o înconjurau.

owq

Unde se află Cetatea Neamț?

Cetatea Neamț se află la marginea de nord-vest a orașului Târgu Neamț. Cetatea se află la o distanță de 52 km de orașul Piatra Neamț, la 70 km de orașul Roman, la 110 km de orașul Iași și la 391 km de București.

map-neamt

În curtea interioară a cetății am descoperit o viață agitată. Grupuri de turiști români și străini ascultau de la ghizii locali povestea cetății Neamțului. Majoritatea erau impresionați de zidurile înalte și de grosimea acestora. Am auzit părinți povestindu-le copiilor despre faptele de vitejie ale lui Ștefan cel Mare și m-a bucurat curiozitatea din ochii tinerilor interesați de armele și echipamentul soldaților. Înaintând pe o alee pietruită am ajuns în fața unui bust care avea următoarea inscripție: „Domnul Moldovei”. Pe lângă frumosul bust am urcat scările și în față mi s-a deschis o superbă panoramă. Acolo erau mai multe puncte de observație, vopsite în albastru, care nu erau funcționabile.

60

După ce am făcut un tur în grabă prin cetate, simulat ca în timpul unui asediu, am hotărât să dau o raită prin cele 21 de încăperi amenajate. Mi-au atras atebția încăperile cu arcade boltite realizate din cărămidă. Când am intrat am simțit atmosfera vremurilor trecute, când cetatea era locuită. Am vizitat sala de sfat și judecată, sala armelor, închisoarea, camera de provizii, cuhnea (bucătăria), sala de mese, paraclisul „Sf. Nicolae”, monetăria, cameră de locuit, camera pârcălabului, camera domnițelor, iatacul și camera de taină. M-a îngrozit încăperea ce servea ca închisoare. Acolo se aflau patru „răufăcători” legați cu lanțuri.

dscf2988

Împreună cu doi colegi am ieșit ultimii din cetate. Grupul nostru plecase la mașină. Am mai tras de timp ca să ne facem câteva fotografii. Coborând pe alee spre parcare, am zărit un om care avea la picioare o mulțime de tuburi cu vopsea. Picta peisaje pe pietricele. Mi-a zis că se numește Nicolae Filip și pictează de când se știe. Talentul l-a moștenit de la mama sa, țesătoare de meserie. Din pictură își câștigă existența și a călătorit în multe țări pentru a-și vinde lucrările. De exemplu, la Veneția a pictat peisaje pe scoici. Lucrările domnului Nicolae erau agățate pe un zid în parcarea Cetății Neamțului. Mi-aș fi dorit să stau la taclale mai mult cu pictorul Nicolae Filip și să-mi spună povestea sa de viață.

dscf3012

Program de vizitare:

Luni este închis.
10:00-18:00 (aprilie-septembrie)
9:00-17:00 (octombrie-martie)

Tarife:

5 lei – adulți, 3 lei – copii, preşcolarii;

10 lei pentru fotografii/filmări.

Galerie foto:

11a1b1c1d22a7899a131415161718202123242526272830313233343536383943464748495658

Am vizitat Cetatea Neamțului cu Innovation Travel în cadrul evenimentului Infotrip Neamț – Hotel Roman Plaza și Hanu Ancuței. Mulțumesc Innovation Travel!

1535473_1432274203656450_1339881061_n

Text&Foto: Mircea Mitrofan

Lasă un răspuns

