Opinii „la cald” despre Future of Media 2016

Ziua de astăzi mi-am petrecut-o învățând de la profesioniști despre media, advertising, publishing, digital, mobile, storytelling, social media, marketing, etc. Cum să ne dezvoltăm afacerile în online? În ce mod să ne vindem produsele și serviciile clienților? Care sunt cele mai eficiente metode de promovare? Ce fel de conținut consumă românii în media, advertising și digital? Cum a evoluat piața în România și care sunt tendințele pentru anii viitori am aflat astăzi la Future of Media 2016.

În ultima perioadă am participat la mai multe conferințe de specialitate, iar efectul acestora constă în faptul că am acum o imunitate informațională din ce în ce mai puternică. Astăzi, la Future of Media 2016, am auzit păreri pertinente, constructive și bine dozate motivațional. Acest transfer de know how m-a convins că se poate să crești profesional dacă generezi proiecte serioase și conținut de calitate. Reprezentanți din media, advertising și digital au încercat să construiască un bilanț pentru anul acesta și au îndrăznit să facă previziuni optimiste pentru 2017.

0

În cele trei sesiuni desfășurate astăzi la Future of Media am aflat că piața duce lipsă de resurse umane de specialitate în media, marketing și advertising. Voi încerca să te țin cât mai mult pe acest conținut pe care îl citești acum și să te conving că nimic nu este gargară. Îți voi prezenta câteva idei și tendințe în domeniile media, advertising și digital. Piața este extrem de aglomerată în România pe aceste segmente și există foarte mulți furnizori locali și internaționali. Sunt necesare investiții făcute inteligent pentru a genera profit. O altă componentă din ce în ce mai importantă pentru furnizori este feedback-ul clienților.

1

Piața este în creștere în televiziune și pe digital. Acest trend ne spune că în viitor vom asista la un digital al tuturor mediilor. Piața de publicitate în radio este constantă, iar în print este în scădere. Radioul nu mai este atât de important pe segmentul de vânzare, ci pe zona promoțiilor, de repetare a mesajelor de publicitate. Conținutul va trece printr-o transformare și va fi consumat cel mai mult pe mobile. Va exista o schimbare a modului de a spune povești în media, advertising, marketing și digital. E necesară o lege a copyright-ului bine pusă la punct în România care să funcționeze pe digital. O altă tendință speculată la conferință ar fi nevoia de proiecte mici în comunitățile locale. Video contentul va obține și mai multe investiții tehnologice pentru a conștientiza și mai bine realitatea virtuală. Roboții vor prelua sarcinilor oamenilor din media pentru a scrie și a genera știri.

Multe alte idei pe care le-am notat îmi vor prinde bine activitatea mea de blogger. Mă bucur foarte tare că am cunoscut astăzi o cumunitate de oameni creativi, spontani și cu multe idei. Mulțumesc Evensys pentru invitație și jos pălăria pentru organizare!

Galerie foto:

74810511121313a14

Lasă un răspuns

