Green House: La noi, când vine iarna

Pensiunea Green House din Podu Dâmboviței (județul Argeș) este locul ideal pentru a admira peisajele superbe ale iernii. Acolo am avut parte de prima ninsoare din acest an. Îmi era dor să văd cum se așează norii pe pământ, să-mi fie frig, să-mi fie dor de căldură, să văd brazii împodobiți cu zăpadă, să ascult povești și lemnele cum pocnesc, să alunec pe gheață și să mă scutur de zăpadă…

Am ajuns după amiază în localitatea Podu Dâmboviței. Cu rucsacul în spate am intrat într-o pensiune situată la marginea unei păduri de conifere. Zona era extraordinar de frumoasă cu munți împăduriți și văi adânci, gospodării răsfirate printre dealuri, căpițe de fân împrăștiate pe câmpuri și drumuri aflate la altitudini amețitoare. Majoritatea gospodăriilor din sat aveau porțile deschise, probabil acesta era mesajul de „Bine ați venit!” pentru străini. M-am plimbat prin împrejurimile vieții rurale și am remarcat diverse busturi, statui și ansambluri statuare instalate pe câteva hectare evocând balade populare, ca „Miorița” și „Meșterul Manole”, și culte, ca „Nunta Zamfirei” de George Coșbuc, toate în gips văruit. Mă integrasem ușor în această poveste rurală și eram curios ce experiențe îmi va oferi această mini-vacanță.

102

Pensiunea Green House se află în Podu Dâmbovițeiun sat ce aparține de comuna Dâmbovicioara din județul Argeș. Satul este situat pe DN73 la 29 km de orașul Câmpulung. Localitatea este menționată încă din secolele XVI-XVII. Pensiunea are 22 camere duble, un restaurant (60 locuri), o terasă (30 locuri), o sală de conferințe (60 persoane), parcare gratuită (35 locuri), loc de joacă pentru copii, un spațiu împădurit, o curte mare și două foișoare cu grătar.

20161203_092412

Am salutat gazdele și am aruncat o privire aspectului interior al pensiunii. Așteptam cu nerăbdare cheia. Recepția era mică și simplă, construită din lemn și frumos decorată. Pe pereți erau multe diplome și certificate. Pe masă erau câteva ornamente din lemn cu flori uscate. După ce m-a găsit pe o listă, gazda mi-a strigat numele și mi-a dat cheia cu numărul 207. Am urcat până la etajul doi. Am deschis ușa, am aruncat rucsacul și m-am trântit în pat. Eram obosit și simțeam nevoia să stau preț de câteva minute și să nu mă gândesc la nimic. Camera era spațioasă, luminată natural, dotată cu mobilier, un televizor în perete, acces la internet și tot ce era necesar ca să te simți bine. Baia rezonabilă ca mărime, duș cu cabină, apă caldă non-stop, prosoape curate și articole de igienă. Era cald în cameră și în baie. M-am ridicat din pat și am dat la o parte draperiile. O explozie de lumină a intrat în cameră. Pe geam am văzut un balcon-terasă imens cu o vedere panoramică spre munți.  Am făcut un duș fierbinte și pe la ora 19:00 am coborât la restaurant.

dscf3703

Restaurantul pensiunii era situat la parter lângă recepție. Aveam o foame de lup, iar mirosurile de bucate erau ispititoare. Gazdele ne-au pregătit un meniu tradițional românesc cu specific local. Ne-a adus un platou țărănesc cu cașcaval și slănină afumată, cârnat de casă, brânză sărată, ceapă, roșii, castraveți, măsline, ardei… A urmat o fasole bătută cu ceapă și usturoi, preparate din carne și alte bunătăți locale. Toate au fost stinse cu o tărie autentică. Lumea când s-a văzut sătulă și puțin îmbujorată, muzica a început să răsune. Era 1 decembrie, iar horele nu au mai contenit până târziu în noapte.

20161203_092549

A doua zi, pe la ora 7:00, am ieșit în curtea pensiunii să admir peisajele în liniște. Am ascultat un cântat de cocoș în depărtare și un mieunat la picioarele mele. Era o pisică de culoare gri care tremura de frig. Pe un drum de țară am dat peste un cal negru care stătea cu botul în zăpadă chiar în mijlocul drumului. S-a uitat atent de câteva ori la mine, apoi și-a văzut de treabă. Înghețasem după o oră de plimbare și am hotărât să mă întorc la pensiune ca să beau ceva cald. Mi-am făcut o cafea și am ieșit pe prispă să citesc cartea lui Mircea Diaconu, „La noi, când vine iarna”.

Galerie foto:

dscf3721dscf371420161203_08174520161203_082803101020513814726111710221818a192024

Am stat la pensiunea Green House cu suportul agenției Scorilo Turism. Mulțumesc Scorilor Turism!

scorilo-logo

Text&Foto: Mircea Mitrofan

2 gânduri despre “Green House: La noi, când vine iarna

Lasă un răspuns

