Cum a fost la Poiana Brașov?

Mi-am dorit să fie viscol, ghețuș, ninsoare, ger, aglomerație, gălăgie și multă distracție. Asta am primit săptămâna trecută la Poiana Brașov! 

Ce am văzut la Poiana Brașov? Ei bine, multă zăpadă, timp frumos, peisaje cu munți, pârtii bine întreținute, oportunități diverse de distracție, restaurante cu mâncare bună și condiții de cazare pentru toate buzunarele. Plimbându-mă pe pârtie am văzut o mulțime de copii cu săniile după ei, tineri înarmați cu schiuri, familii care se bătau cu bulgări de zăpadă, localuri pline cu turiști, priveliști de o frumusețe desăvârșită și… multă veselie.

14

Poiana Brașov este o stațiune pentru sporturile de iarnă din România, fiind o atracție turistică de renume internațional, și un cartier al mun. Brașov. Poiana Brașov se întinde pe aproximativ 80 de hectare și dispune de 24 pârtii de schi cu grade diferite de dificultate (Bradul – 458 m, Kanzel – 350 m, Sulinar – 2441 m, Ruia – 540 m, Subteleferic 1 – 495m, Subteleferic 2- 2220 m, Lupului – 2860 m, Drumul Roșu – 3821 m, Stadion – 300 m), terenuri de sport, un lac, discoteci, baruri și restaurante. Cazarea este asigurată în hoteluri de lux, pensiuni, vile sau cabane.

Anul acesta am ajuns pentru prima dată la Poiana Brașov. A nins torențial și a bătut vântul din toate părțile. Din cauza viscolului nu puteam ține ochii deschiși ca să fac poze. Am înghețat rău de tot pe pârtie, dar mai târziu ne-am dezmorțit cu un pahar de vin fiert (chiar mai multe). La un moment dat am alunecat pe gheață și am tras o căzătură de nu mai știam de mine. Am întâlnit mulți tineri români, familiști cu copii și mai puțini străini. Ne-am pierdut în mulțime și ne-am bucurat de nebunia iernii. Eram incoerenți când ni se deschideau peisajele în fața ochilor. Râdeam mult.

2

Cum ajungem la Poiana Brașov?

Poiana Brașov se află la aproximativ 8 km de Brașov și la 10 km de orașul Râșnov, fiind foarte ușor accesibilă pe ambele rute. De la București și până la Poiana Brașov aveți de parcurs 175 km. Apasă aici pentru instrucțiuni foarte detaliate despre cum ajungi în Poiană.

map-poiana-brasov

Ninsoarea a fost violentă până la plecare… Foamea a pus stăpânire pe noi și am hotărât să mâncăm la restaurantul Capra Neagră. Era foarte aglomerat și multă agitație, dar noi am reușit până la urmă să găsim o masă liberă. După ce am mâncat pe săturate, am plecat din stațiune spre o altă destinație. Deși vizita la Poiana Brașov a fost scurtă, am rămas plăcut impresionat de tot ce am văzut. Am nevoie urgent de un sejur aici!

16

Prima atestare documentară datează din anul 1427 însă primele activități sportive în ceea ce privește sporturile de iarnă sunt menționate în 1895. Prima competiție importantă organizată în Poiana Brașov a fost „Jocurile Universitare de Iarnă” din anul 1951. Primul teleferic a fost construit între Poiana Brașov și vârful Postăvarul în anul 1951, odată cu inaugurarea primului hotel modern din stațiune. Astăzi în Poiana Brașov funcționează peste 50 de hoteluri, vile și pensiuni.

Galerie foto:

01233a5677a88a9101111a121314151617192122

Am ajuns la Poiana Brașov cu agenția Scorilo Turism! Mulțumesc Scorilo Turism!

scorilo-logo

Text&Foto: Mircea Mitrofan

Lasă un răspuns

