O vizită la Biserica fortificată din Prejmer

Prejmer, BRAȘOV – 

Arată ca o fortăreață, cu turn de poartă, două bastioane, ziduri groase de 3-4 metri și înalte de 12 metri, guri de foc fixate în ziduri, porți uriașe de fier, drum de apărare… Când am intrat aici mă simțeam teleportat într-un film istoric. 

Afară ningea. Era o liniște de mormânt. M-am separat de grupul de turiști și am hotărât să aflu de unul singur povestea acestui loc medieval. După ce am fotografiat fortăreața de la distanță, am intrat cu mult curaj în inima Bisericii evanghelice fortificate din Prejmer, construită în secolul al XIII-lea. Aflasem că poartă hramul „Sfânta Cruce” și că este cel mai bine păstrată și cea mai puternică biserică-cetate medievală din Estul Europei.

37

Biserica evanghelică fortificată din Prejmer, comuna Prejmer, județul Brașov, a fost construită în secolul XIII pe baza unei vechi bazilici romane datată din secolul al XII-lea. Ansamblul bisericii evanghelice fortificate, format din biserică, incinta fortificată, cu drum de apărare, două turnuri, două bastioane, turn de poartă. În 1999, biserica a fost înscrisă pe lista patrimoniului cultural mondial UNESCO.

8

În curtea bisericii nu era nimeni. Am făcut un rond în jurul lăcașului și am încercat din orice colț să fotografiez întreaga biserică, dar nu mi-a reușit. Stând acolo mi-am imaginat scenariul similar cu cel din serialul Game of Thrones. Era aproximativ același decor, dar lipseau personajele. Pe un zid mi-a atras atenția un scut alb care avea pe el scris următoarele: Planul cetății sec. XVI.  În jurul bisericii erau amenajate câteva băncuțe din lemn, amplasate în apropiere de câțiva arbori uriași. În partea interioară a zidurilor bisericii erau numeroase cămăruțe așezate ca niște faguri. Fiecare cameră avea o ușă numerotată și câte o mică fereastră. Era un adevărat schelet din lemn construit pe mai multe etaje cu scări și podețe din lemn. Aflasem mai târziu că aici erau adăposturile celor asediați.

26

Unde se află Biserica fortificată Prejmer?

Biserica evanghelică fortificată Prejmer se află în comuna Prejmer din județul Brașov. Lăcașul se află la o distanță de 18 km de orașul Brașov, la 161 km de Sibiu și la 182 km de București.

prejmer-map

Înghețasem și am hotărât că trebuie să intru în biserică. Cât m-am plimbat în jurul lăcașului am observat trei intrări: cea principală avea o ușă din fier, iar celelalte două aveau uși din lemn. Am intrat pe ușa principală a bisericii, iar prima impresie pe care am avut-o a fost că ajunsesem într-un loc extraordinar de frumos. Cred că nu am stat mai mult de 10 minute în interior și am ales să mă mișc în curtea bisericii. Ghidul a rămas împreună cu turiștii în lăcaș povestindu-le legendele acestei fortificații.

33

Afară începuse să ningă și mai tare. Am părăsit biserica și așteptam întregul grup să iasă. Între timp m-am îndepărtat de lăcaș ca să surprind de la mare distanță frumoasa fortăreață din Prejmer. Următoarea destinație pe care o aveam de vizitat era Biserica fortificată din Hărman. În curând voi reveni cu un amplu articol despre acest lăcaș.

Galerie foto:

1233a3b3c3d3e3f101516171819202122232424a252626a27282929a33343637

A vizitat Biserica fortificată din Prejmer cu agenția Scorilo Turism! Mulțumesc Scorilor Turism!

scorilo-logo

Text&Foto: Mircea Mitrofan

Lasă un răspuns

