Cum se simte un turist la Cheile Bicazului?

Cheile Bicazului… un traseu nerecomandat pentru cei slabi de inimă! Aici am avut parte de o călătorie de neuitat traversând pe lângă peisaje cu stânci uriașe, văi adânci împădurite, poteci neumblate, pietre de dimensiuni impresionante și locuri populate de capre sălbatice.

Această drumeție am început-o toamna trecută alături de mai mulți jurnaliști. Am mers la pas și admiram acest peisaj unic al țării noastre: Cheile Bicazului. Drumeția noastră a durat aproximativ o oră, dar fiind atât de copleșiți de acest loc nu am realizat cât de repede a trecut timpul. Mereu eram cu privirea spre înălțimi și încercam să-mi imaginez diverse creaturi din bucăți de stâncă lipite cu nori. Nu mă uitam pe unde calc, mă împiedicasem de multe ori, dar ochii erau în continuare țintiți în înaltul cerului. Admiram trecerile de nori și ascultam trilurile păsărilor.

12

Cheile Bicazului reprezintă o zonă geografică deosebit de pitorească situată în partea centrală a Munților Hășmaș, în nord-estul țării în județele Neamț și Harghita. Cheile au fost formate de râul Bicaz și fac legătura între Transilvania și Moldova. Zona Cheile Bicazului, cu o lungime de peste 6 km de la Lacul Roșu în amonte până la localitatea Bicazul Ardelean în aval, este străbătută de drumul transcarpatic DN12C care leagă orașele Gheorgheni și Bicaz. Cheile Bicazului sunt incluse în Parcul Național Cheile Bicazului – Hășmaș și fac parte din rezervația naturală Cheile Bicazului și Lacul Roșu.

sa

Am traversat un drum îngust cu numeroase serpentine spectaculoase. Trebuie să știți că acest drum a început să se construiască în 1912 având destinația inițială de drum militar, dar ulterior a devenit  una din cele mai importante căi de trecere între Transilvania și Moldova. În această zonă nu aveam semnal la telefon și deseori mi se înfundau urechile din cauza schimbării de presiune. Mergeam unul după altul pe marginea șoselei și admiram valea unui râu spumos. Albia râului se lua la întrecere cu drumul și deschidea priveliști tentante pentru bloggeri și fotografi. Râul lovea cu putere stâncile și producea zgomote asurzitoare. Mașinile treceau în viteză pe lângă noi și simțeam în acel moment cum îmi tremură pământul sub picioare. Grupul nostru își continua traseul în șir indian.

16

Colega mea, Mirela, zărise pe traseu un pod impresionant din piatră, ascuns printre arbori. Mi-a dat aparatul ei de fotografiat și m-a rugat să stau locului că ea se duce să traverseze podul. Era destul de aventuroasă experiența pentru că zona era abruptă și periculoasă. I-am făcut vreo zece fotografii, apoi m-a îndemnat să încerc ce a simțit ea acolo. Ce-i drept am simțit un pic de adrenalină.

15036564_1811628069093664_7580393202372802697_n

Cel mai mult mi-au plăcut stâncile. Acoperite pe alocuri cu mușchi și conifere, stâncile își schimbau aspectul în funcție de lumina zilei. Spre seară aveau alte forme, culori și umbre. Aveai impresia uneori că te bântuie fantomele. Pe vârfurile stâncilor se înălțau brazii, iar de jos semănau ca niște smocuri de iarbă verde. Am aflat ulterior că pe pereții de calcar ai stâncilor se ascund câteva peșteri de o deosebită frumusețe (Peștera Neagră, Peștera Cascada) și prăpăstii (Licas, Avenul cu Trei Intrări). De asemenea, pe unele stânci există trasee pentru practicarea alpinismului.

21

Supriza cea mare a traseului a fost un moment surprins pe un perete de stâncă. O turmă de capre sălbatice pășteau în liniște. Colegii mei au început să fie atât de fericiți încât le-au speriat. Mă bucur că am reușit să le fotografiez. Am uitat să vă informez că pe parcursul traseului sunt tot felul de construcți din lemn. Unele erau părăsite, altele erau frumos amenajate cu obiecte și suveniruri oferite spre vânzare turiștilor.

39

Traversarea Cheilor Bicazului impresionează orice turist aflat în trecere pe drumul ce leagă judeţele Neamţ de Harghita, prin maiestuozitatea pereţilor de stâncă şi sălbăticia peisajului. Fiecare român ar trebuie să descopere această minune a naturii. Impresia puternică pe care o lasă Cheile Bicazului te convinge de faptul că aici trebuie să revii de foarte multe ori. Dacă nu ați ajuns niciodată în zonă, trebuie să vă planificați o excursie în acest an.

Galerie foto:

123457891011121314151617

Am ajuns la Cheile Bicazului cu agenția Innovation Travel în cadrul evenimentului Infotrip Neamț – Hotel Roman Plaza și Hanu Ancuței. Mulțumesc Innovation Travel!

1535473_1432274203656450_1339881061_n

Text&Foto: Mircea Mitrofan

Lasă un răspuns

