Cu prietenii la Hanu Ancuței

Tupilați, NEAMȚ

În sfârșit am ajuns la Hanu Ancuței, unul dintre cele mai animate localuri din România. Aici se adună multă lume, lăutarii cântă de zor, mesele sunt mereu îmbelșugate, iar oaspeții se simt ca acasă. De curând am avut ocazia să simt pulsul acestui loc de basm condimentat cu tradiții și voie bună. 

Acest restaurant reprezintă un simbol al Moldovei prin arhitectura clădirii, design-ul interior, mâncărurile specifice zonei, portul ospătarilor și muzica lăutărească. Aici îi plăcea marelui scriitor și povestitor Mihail Sadoveanu să manace și inspirat de frumusețea locului a scris și celebra carte Hanu Ancuței, în care sunt clar redate obiceiurile și tradițiile acestor meleaguri. Împreună cu prietenii mei am urcat la etaj. Acolo aveam o masă rezervată.

2

Hanu Ancuței este un restaurant situat în comuna Tupilați, județul Neamț. Restaurantul hanului are o capacitate de 500 locuri, dintre care 150 la parter și 150 locuri la etaj, o terasă de până la 400 locuri și vă întâmpina cu un design tradițional românesc autentic, cu ospătari îmbrăcați cu veșminte populare din Moldova și cu lăutari cântând la instrumente. Hanu Ancuței dispune de asemenea de servicii de cazare a€“ 28 de locuri, loc de joacă pentru copii, o grădină interioară, o cameră de bunătăți, cramă, vinotecă, un magazin de suveniruri, parcare de 150 locuri.

10

Aici am avut ocazia să trăiesc o experiență culinară autentică. Mâncare bună, gusturi autentice românești, preparate din ingrediente naturale și specialități irezistibile pentru orice gurmand. După ce am degustat un aperitiv și un păhărel de palincă, am fost serviți cu specialitatea bucătarului șef: piept de rață moldovenesc cu varză roșie călită, ardei iute și mămăliguță. Mi-a plăcut foarte mult colacul abia scos din cuptor care avea o aromă și un gust…  Bucatele au fost stinse cu vinuri alese din podgoriile Cotnari, Bucium și Panciu. La desert ni s-a adus plăcinte poale-n brâu.

meniu

„Sarea și piperul” serii a fost un concert susținut de trupa Bosquito și Ovidiu Lipan Țăndărică. Am avut parte de o petrecere de neuitat. Lumea a dansat până târziu și au bătut din palme până au obosit. A fost un spectacol incendiar. Împreună cu Mirela, o bună prietenă, râdeam și eram ferm convinși că acest stil de muzică nu ne va cuceri. Până la urmă am înaintat în față, ne-am așezat pe primul scaun și cu un pahar de vin roșu ne bucuram de fiecare melodie. Deveniserăm fanii numărul 1 și culmea, ajunseserăm să facem poze și live-uri pe facebook.

9

Adresa restaurantului: Hanu Ancuței este situat pe E85 pe drumul București – Suceava la 25 km de orașul Roman și la 30 km de mănăstirile Neamț. Programul de lucru: Luni – Dumincă: 07.00-24.00.

Galerie foto:

0122a3456789
Am ajuns la Hanu Ancuței cu agenția Innovation Travel în cadrul evenimentului Infotrip Neamț – Hotel Roman Plaza și Hanu Ancuței. Mulțumesc Innovation Travel!

1535473_1432274203656450_1339881061_n

Text&Foto: Mircea Mitrofan

Lasă un răspuns

