O călătorie în 9 țări cu gust de cafea

Mexic, Guatemala, Puerto Rico, Columbia, Brazilia, Kenya, Ethiopia, Indonezia, Jamaica… sunt țările pe care le-am vizitat împreună cu Sherif Abdala, creatorul Gourmet Cafe și Dolce Nera. Născut în Somalia, dar stabilit de multă vreme în România, Sherif mi-a fost ghid într-o călătorie a gusturilor de cafea prin 9 țări ale lumii de pe 3 continente.

Am savurat cafelele lumii acasă la un african. Înainte de toate am făcut un tur prin fabrică, mi-a povestit despre originea boabelor de cafea și mi-a demonstrat care sunt cele mai bune soiuri. Acolo erau o mulțime de saci cu boabe de cafea, am urmărit procesul de prăjire și procesul manual de ambalare al cafelei. Fiind un barista de excepție, Sherif mi-a prezentat mai multe soiuri de cafea din diferite țări și mi-a dezvăluit care sunt diferențele. Prezentarea s-a încheiat cu o degustare. Am rămas foarte impresionat de gusturile și aromele plăcute ale fiecărei cafele de origine.

12310597_1000012830061784_2338079969037213770_n

Sherif Abdala, un artizan al cafelei de specialitate din România, mi-a vorbit despre pasiunea lui pentru cafea pe care l-a purtat prin toate colţurile lumii pentru a descoperi soiurile cele mai aromate sau gusturile cele mai originale ale acesteia. Sherif deţine cunoştinţe bogate în selectarea sortimentelor, prăjirea şi măcinarea cafelei, precum şi prepararea acesteia, dorinţa lui fiind să ducă experienţa savurării cafelei la acelaşi nivel de apreciere culinară cu cea aplicată în cazul vinului sau ciocolatei.

Mica lui fabrică se află în afara Bucureștiului. Cafeaua este prajită numai după comanda dumneavoastră, în loturi mici și atent supravegheate. Cafeaua proaspăt prăjită este apoi ambalată manual în cutii metalice sau în pungi speciale cu valvă de degazare și livrată direct la voi acasă, sau unde veți dori voi. Cafeaua poate veni sub formă de boabe sau special măcinată pentru aparatul vostru preferat: espresso, filtru sau ibric. Dacă doriți o cafea autentică și foarte bună la gust, să știți că Sherif Abdala și-a deschis un magazin online.

12341600_1000012756728458_6236549147688010115_n

Timp de câteva ore am parcurs un drum al cafelei bătătorit cu povești frumoase. O cafea băută din Jamaica m-a făcut să-mi imaginez crestele impresionante ale Munţilor Albaştri, acolo unde este cultivată. Aroma cafelei din Guatemala m-a purtat pe culmile munților înalți din această țară. Cafeaua din Brazilia și Columbia era robustă și puternic aromată. Cafeaua din Kenya avea arome de fructe de pădure, iar cea din Etiopia avea arome de citrice. Îi mulțumesc lui Sherif Abdala pentru această călătorie în jurul lumii și mă bucur că am aflat care sunt locurile unde cafeaua este cea mai bună.

Galerie foto:

123456789101111b12131415161718

Text&Foto: Mircea Mitrofan

Lasă un răspuns

