Când se lasă seara peste Atlantic…

Algarve, PORTUGALIA – 

Apele oceanului Atlantic se retrag, soarele se ascunde după stânci, iar peisajul se transformă într-un colț de rai… Nu intenționez să vă spun cuvinte frumoase despre plajele din Algarve, ci vă invit să le descoperim împreună. 

Regiunea Algarve din Portugalia este o destinație pentru cei îndrăgostiți de apusuri ireale. Serile de vară în Algarve oferă un spectacol autentic al naturii. Stâncile își schimba culoarea, apele oceanului dezgolesc stâncile ascunse în timpul zilei, plajele sunt largi și mult mai generoase pentru plimbări, simți în nări mirosul puternic de apă sărată, familiile de pescăruși se adună la sfat pe plajă, oamenii se țin de mână și merg pe marginea oceanului, iar peisajele și liniștea din jur ating o coardă sensibilă în sufletul privitorului.

2

Îmi plăcea foarte mult să fotografiez peisajele și să cercetez stâncile care au fost sub apă pe parcursul zilei. Erau tot felul de vietăți care dispăreau dacă te apropiai. Am încercat să scobesc niște scoici, dar nu am reușit să obțin niciuna. Cu picioarele goale înaintam pe nisipul umed și ascultam sunetul valurilor. Este știut faptul că o plimbare zilnică pe malul oceanului sau al mării la răsăritul soarelui sau la apus poate face minuni pentru sănătate. Aerul este un adevărat medicament pentru cei care au probleme cu sistemul respirator.

8

La un moment dat am auzit sunetul disperat al unei păsări care ducea o bătălie pe viață și pe moarte cu doi pescăruși. Am alergat să-i despart și să salvez mica vietate. Avea prea multe lovituri încasate de la pescăruși, am luat-o în palmă și am netezit-o pe cap până s-a liniștit. Pescărușii deveniseră gălăgioși pentru că le-am luat prada și mă urmăreau cu insistență. Am studiat pasărea să văd dacă e rănită grav, dar nu era. Pasărea semăna cu o rândunică, penaj negru și o pată albă în vârful capului. Am ținut-o în palme vreo câteva minute, apoi am lăsat-o într-un loc izolat.

21

Pescărușii își făceau numărul pe plajă în fiecare seară. Parcă era un dans sau mai bine zis un ritual. Numeroase familii cu pui își exersau în cor țipetele în liniștea serii. Am observat faptul că pescărușii sunt mult mai activi seara și zboară mai puțin. De-a lungul plajei se adunau în cercuri și parcă se certau de la cine și cât a muncit pe parcursul zilei. Unii se răzbunau cu ciupituri, alții se giugiuleau. Am impresia că ei dorm pe plajă în fiecare seară pentru că majoritatea își aranjau penajul sau erau adormiți cu ciocul în pene.

Soarele a dispărut după stânci, iar oceanul în bezna nopții. Se auzea doar sunetul înfundat al valurilor și al pescărușilor. Am părăsit plaja și am plecat să mă bucur de agitația străzilor animate din orașul Portimão.

Galerie foto:

13567911131417202323a242525a2629303131a31b323334353738394043464750575859

Text&Foto: Mircea Mitrofan

Lasă un răspuns

