Când soarele lasă în beznă Marea Egee…

Skiathos, GRECIA – 

E momentul când soarele își încheie misiunea unei zile și strălucește mai puțin, cerul are o nuanță mai întunecată, aerul devine mai rece, păsările nu mai ciripesc, iar valurile mării se fac auzite.

Sunt fascinat pentru că văd pentru prima dată Marea Egee pe-nserat, cu valurile mari care se sparg la mal și se izbesc de stânci. Nu ai cum să nu devii sentimental când vezi peisajele Mării Egee. Trag adânc în piept aerul curat. Miroase puternic a floare de leandru. Mă plimb cu picioarele goale pe nisipul umed și admir cum se sting ultimele raze ale soarelui. Intru în apă până la genunchi. E caldă!

19

M-am așezat pe un șezlong. Nu e nimeni pe plajă. Pe cer zăresc mai multe linii. Unele roșii, portocalii, altele albastre, violete. Înfrigurat de briză, mă ridic de pe șezlong și o iau la pas spre un deal cu măslini. Mă îndepărtez de mare, nu mai aud valurile, ci doar un bâzâit puternic de insecte. Sunt singur pe un deal cu măslini. Se face târziu și începe să se audă muzica cu ecou de la terasele de pe malul mării. Viața de noapte abia acum începe!

7

De la distanță, din vârful dealului, mai zăresc ambarcațiunile care plutesc pe mare și insula Troulos. Bate vântul mai tare, iar frunzele măslinilor foșnesc. Culeg câteva măsline verzi și le arunc în aer ca un copil. Cobor cu gândul că mai am puține zile până când trebuie să părăsesc acest colț de paradis. Renunț să mă mai gândesc la asta și mă îndrept spre hoardele de turiști străini care stau la terase. Beau bere și ascult muzică. Ce seară!

11

Mă întorc la vilă. La poartă mă întâmpină cu un lătrat câinele stăpânului. Stau câteva minute afară. În lumina lunii strălucesc frunzele portocalilor. Scot telefonul din buzunar și mă uit cât e ceasul. E timpul să merg la somn. Noapte bună!

Galerie foto:

1415203032353638153489

Text&Foto: Mircea Mitrofan

Lasă un răspuns

