Pulsul zilei în Lisabona

Lisabona, PORTUGALIA – 

Lisabona surprinde fiecare turist cu experiențe memorabile. De la spectacole pe străzi, parade militare și festivaluri de muzică până la show-uri aviatice, pescuit pe malul râului Tejo și tururi de oraș cu celebrul „tramvai galben”. 

Lisabona este un oraș în fierbere. Multă lume pe străzi, tramvaiele sunt asaltate de turiști și localnici, iar terasele sunt  mereu aglomerate. Pe străzile pietonale sunt organizate spontan spectacole. Pentru prima dată în viața mea am văzut un număr de Capoeira execuat de mai mulți tineri brazilieni.

0
Strada pietonală Augusta / Foto: Vacantele lui Mircea

Și portughezii au artiștii lor prin pasajele subterane, dar diferența este că ei au pasajele mult mai frumos amenajate. M-a surprins să văd autobuze cu turiști plutind pe apele râului Tejo, dar și practicarea pescuitului în acest râu. În port am văzut mai multe vase de croazieră de dimensiuni impresionante, iar pe cer se desfășurau showuri aviatice.

01
Turnul Belem, Lisabona / Foto: Vacantele lui Mircea

În continuare vă invit să vedeți care este pulsul orașului Lisabona. Vă invit să participați la evenimentele unei zile în capitala Portugaliei și să descoperiți orașul prin intermediul mai multor oportunități:

Paradă în fața Mănăstirii Jerónimos

Primul obiectiv pe care l-am vizitat în Lisabona a fost Mănăstirea Jeronimos (UNESCO). În fața aceste mănăstiri se desfășura o paradă. Era multă lume adunată acolo ca să vadă spectacolul militarilor.

DSCF0334
Foto: Vacantele lui Mircea

Festas Lisboa

Când am vizitat Turnul Belem în apropiere se desfășura Festas Lisboa, un eveniment cu spectacole în aer liber, concerte, reprezentații artistice, marșuri, expoziții, etc. Evenimentul este susținut de Super Bock, unul din cele mai puternice branduri de bere din Portugalia.

DSCF0415
Foto: Vacantele lui Mircea

Plimbare cu tramvaiul

Se spune că dacă ai ajuns în Lisabona și nu ai avut parte de o călătorie cu „tramvaiul galben”, degeaba ai mai fost. Acest tramvai este un simbol pentru oraș. Merg destul de încet și ai ocazia să vezi cele mai importante obiective turistice.

DSCF0467
Foto: Vacantele lui Mircea

Shooting pe stradă

Mă plimbam pe strada pietonală Augusta și întâmplător am dat peste acest moment. Ea își executa mișcările grațioase, iar fotograful imortaliza momentele. E plăcut să vezi un shooting pe stradă, atrage privirile trecătorilor.

DSCF0461
Foto: Vacantele lui Mircea

Plimbare cu autocarul pe râul Tejo

După ce am vizitat Monumentul Descoperirilor am luat-o spre Turnul Belem. Mergeam în paralel cu râul Tejo. La un moment dat am zărit o ciudățenie de transport plutind pe apă. Văzusem pentru prima dată așa ceva. Nu am încercat această experiență, dar cu siguranță îmi voi cumpărat un bilet data viitoare.

DSCF0367
Foto: Vacantele lui Mircea

Turul Lisabonei cu autobuzul

Avem și la București acest mijloc de transport pentru turiști. Ai ocazia să vizitezi Lisabona mult mai repede decât cu „tramvaiul galben”. Un tur costă 20 euro pentru un adult. Turiștii au la dispoziție un ghidaj audio tradus în 12 limbi.

DSCF0418
Foto: Vacantele lui Mircea

Show aviatic în port

Am avut norocul să văd și un altfel de moment în Lisabona. Mergeam să văd Oceaonariul. Ajuns acolo am văzut un spectacol aerian extraordinar. Am reușit să surprind cu aparatul de fotografiat doar o mică demonstrație.

DSCF0516
Foto: Vacantele lui Mircea

Terase aglomerate 

Turiști de toate naționalitățile găsești la terasele din Lisabona: africani, indieni, ruși, italieni, nemți, englezi, etc. Ne-am așezat la o terasă de pe strada Augusta ca să mâncăm. Chelnerul era un indian cunoscător de multe limbi străine. Ne-a întrebat în engleză de unde suntem. Când a auzit de România ne-a spus: Bună ziua și bine ați venit! Am rămas toți mască!

DSCF0449
Foto: Vacantele lui Mircea

Turul Lisabonei cu bicicleta

O prietenă care locuiește în Lisabona mi-a povestit că studenții fac tururi pentru turiști cu aceste mijloace de transport. Elena mi-a zis că sunt biciclet, dar eu aș spune că seamănă mult cu ricșele din India. Mulți studenți practică această activitate pentru a câștiga un ban de buzunar.

DSCF0464
Foto: Vacantele lui Mircea

Oceonariul din Lisabona

Cum puteam să ratez o asemenea aventură subacvatică. Am călătorit prin toate oceanele lumii admirând la câțiva centimetri rechini, bancuri cu pești, pisici de mare, meduze, pinguini, raci și multe alte viețuitoare. Mai multe detalii despre această călătorie subacvatică citiți aici

20160701_181952

Jogging

Tinerii demonstrează pe străzile Lisabonei că iubesc sportul. O echipă de fete și băieți alergau spre Monumentul Descoperirilor. Cu siguranță sunt un exemplu de urmat pentru tinerii din România. Am mai aflat de la Elena, prietena mea, că în Lisabona sunt organzate în fiecare an maratoane pentru toate vârstele.

DSCF0370
Foto: Vacantele lui Mircea

Plimbări pe străzile pietonale

E plăcut să te plimbi pe străzile pietonale din Lisabona și să vizitezi toate magazinele. Aici e raiul celor îndrăgostiți de shopping. Există și o mulțime de restaurante, pub-uri, terase, magazine cu suveniruri, etc.

DSCF0457
Foto: Vacantele lui Mircea

Family selfie

O familie fericită își face un selfie memorabil în piața Comerțului în fața Arcului de Triumf din Lisabona.

DSCF0473
Foto: Vacantele lui Mircea

Pescuit în râul Tejo

E prima dată când văd într-o capitală pescari pe malul celui mai important râu al orașului. Pescuiau în voie în apele râului Tejo. Am văzut o mulțime de undițe amplasate de-a lungul râului, de la Monumentul Descoperirilor și până la Turnul Belem.

DSCF0377
Foto: Vacantele lui Mircea

Plimbare prin parcul Turnului Belem

Acest parc este special pentru mine pentru că nu m-am plimbat niciodată pe alei umbrite de stejarii de plută (Quercus suber).  Trebuie să știți că Portugalia este cel mai mare producător de dopuri de plută din lume, iar zilnic se fabrică peste 30 de milioane de dopuri. În comerț vei vedea o mulțime de obiecte confecționate din stejarul de plută: genți, portofele, magneți, suporturi pentru vin, suveniruri, etc.

DSCF0416
Foto: Vacantele lui Mircea

Text&Foto: Mircea Mitrofan

Lasă un răspuns

