Deva, o cetate dincolo de nori

Deva, ROMÂNIA –

Cu o seară înainte de a vizita Cetatea Deva s-a întâmplat o tragedie. Un tânăr de 28 ani a murit în timp ce încerca să facă o poză iubitei. Acesta a escaladat niște stânci și a căzut de la o înălțime de 6-7 metri. 

În urma incidentului gândeam că cetatea va fi închisă pentru mult timp, iar eu voi rata să vizitez această bijuterie medievală. A doua zi cetatea era deschisă publicului, dar accesul în acea zonă a fost restricționat. Mi-am cumpărat un bilet și am urcat cu mari emoții în telecabină. Nu mai mult de zece persoane pot urca cu telecabina până la cetate. Odată ajunși sus ni se deschidă peisajele superbe ale orașului Deva. Am așteptat să vină și al doilea grup, apoi l-am urmat pe ghid ca să ascultăm povestea locului.

0

Am vizitat Cetatea Devei cu agenția Scorilo Turism. Cetatea îți oferă o adevărată lecție de istorie. Fortificația a fost condusă de mari voievozi, principi și conți. De-a lungul istoriei a trecut prin mai multe drame. De exemplu, a fost vândută, bombardată sau oferită în dar. Astăzi, cunoaște o altă strălucire pentru că a fost renovată din fonduri europene. Orașul Deva se poate mândri cu această cetate ce domină Valea Mureșului. Deva trăieşte prin Cetatea sa. La prima vedere, fortăreața mi-a adus aminte de Cetatea de Scaun a Sucevei.

6

Cetatea medievală Deva este una din cele mai importante fortificații medievale din Transilvania. Cetatea a fost ridicată în secolul al XIII-lea pe Dealul Cetății, un con vulcanic cu altitudinea de 378 metri. Prima menţiune documentară care face referire la Cetatea Devei datează din anul 1269.

7

Am vizitat cetatea pe 1 mai. Era un vânt puternic. Mi se făcuse frig. Îți recomand să ai o haină mai groasă dacă vizitezi cetatea într-o zi fără soare. Am făcut un tur al cetății și ne-am bucurat de peisajele spectaculoase din jurul fortificației. În cetate erau doi polițiști cu ochii țintiți asupra turiștilor. E necesară prezența acestora pentru că locul este destul de periculos. O greșeală poate fi fatală.

28

Pe parcursul turului am fost urmăriți de un cățel roșcat. Cel mai mult mi-a plăcut să admir macii înfloriți lângă ziduri. Era un tablou extraordinar de frumos. Am văzut acolo sus și câteva mese cu scaune frumos amenajate. Turiștii au ocazia să își tragă sufletul după o lungă plimbare și să vadă priveliștea orașului Deva. Ai ocazia să vezi de sus patru cartiere ale orașului: Viile Noi, Matei Corvin, Progresul și Centrul Vechi.

Accesul în cetate

Turiștii au la dispoziție două posibilități. Un traseu pe jos pe care îl parcurgi în aproximativ o oră sau cu ajutorul unui lift monoliner contra-cost.

DSCF6203

Program de vizitare:

1 mai – 30 septembrie: zilnic 9:00 – 21:00 (ultima urcare 20:30; ultima coborâre 20:50).

1 octombrie – 30 aprilie: zilnic 8:00 – 20:00 (ultima urcare 19:30; ultima coborâre 19:50).

Cât costă un bilet?

10 lei pentru un adult (o călătorie urcat și coborât);

5 lei pentru copii, studenți și pensionari (o călătorie urcat și coborât).

DSCF6208

Dacă vă doriți să vizitați Cetatea Devei să știți că aveți ocazia în perioada 11-13 august 2017. Agenția Scorilo Turism organizează o excursie în aceste locuri. Detalii despre excursie găsiți aici

Galerie foto:

11a1aa233A44A9101111A12131515A16171818A19202122232425262729323336

Text&Foto: Mircea Mitrofan

Lasă un răspuns

