Un loc iubit de o regină din România

Balcic, BULGARIA – 

Astăzi vizităm o destinație pe sufletul meu. Se află pe malul Mării Negre, într-o grădină plină cu flori și înconjurat de țărmuri scăldate de valuri. Este vorba de Castelul din Balcic, reședința de vară preferată a Reginei Maria a României.

Am traversat o grădină cu cactuși și alta cu trandafiri până am ajuns la Castelul Reginei Maria. Acolo ne-a prins ploaia și ne-a udat până la piele. Înainte de a intra în castel ne-am învârtit în jurul clădirii și ne-am plimbat pe aleile frumos amenajate cu vegetație luxuriantă. În apropiere de intrarea în castel am zărit un ochi de apă acoperit cu nuferi. Locul este cu adevărat un tratament de relaxare și o întoarcere în timp. În primul rând, castelul are un impact vizual. Vopsit în alb, cu acoperiș de țiglă roșie și cocoțat pe buza unei stânci, castelul Reginei Maria atrage privirile tuturor. Dacă te-ai aventura într-o excursie pe mare și ai întoarce capul spre țărm cu siguranță l-ai vedea. Aș îndrăzni să spun că e asemănător unui far cultural care atrage valuri de turiști. Castelul este o construcție frumoasă pe care merită să o vizitați.

20

Castelul din Balcic sau Palatul din Balcic (în bulgară Двореца в Балчик) este o vilă amplasată pe malul Mării Negre, în orașul Balcic, regiunea Dobrich, Bulgaria. Castelul a fost construit ca reședință de vară pentru regina Maria a României, în perioada în care Cadrilaterul a aparținut României. Castelul este compus din șase case,câte una pentru fiecare copil al Reginei Maria. Complexul cuprinde un parc botanic, mai multe vile rezidențiale, o sală a fumatorilor, o pivniță, o mănăstire, un izvor și alte clădiri.

12

Aici am avut parte de o experiență completă. După ce am hoinărit în jurul castelului, am ajuns la o poartă de fier. Pe aici se intra în castel. Am urcat câteva trepte și am ajuns în fața unei porți mari de lemn. O pisică se lingea la spate și își întrerupea tabietul din când în când dacă apărea vreun străin. Când am intrat în castel am simțit din start un aer familiar. Totul era aranjat cu bun gust, eleganță și rafinament. Simțeai acea intimitate de care avea nevoie Regina Maria. Primele încăperi aveau un design cu totul special. Pereții erau construiți din piatră de râu. În interiorul acestora erau expoziții de tablouri și lucrări. Macheta în miniatură a castelului este una dintre lucările care mi-a atras atenția.

26a

Curiozitatea este din ce în ce mai mare. În fața noastră apar niște scări ce urcă în spirală. La etaj descoperim camera, baia și dormitorul reginei. Lângă ușă este un tablou al Reginei Maria, iar în cameră vedem mobilier de epocă, foarte scump la acea vreme, tablouri, oglinzi și tot felul de obiecte vechi. La fereastră, pe un suport de lemn, stă un bust al reginei. Părăsim camera și ajungem pe terasă, un loc perfect pentru a captura cele mai frumoase peisaje ale Mării Negre. Privim în jur, respirăm și ne imaginăm povestea acestui „Cuib Singuratic”. Ultima idee care îmi trece prin cap este faptul că acest castel îți cucerește simțurile și este un loc pe care îl trăiești din plin, nu îl vizitezi.

26b

Aleea Secolelor

Lângă castel există o alee foarte frumoasă. Aici se plimba regina în zilele călduroase de vară. În acest colț îți poți trage sufletul după plimbări lungi și te poți bucura de sublimul mării. Cei care iubesc natura se pot refugia pentru câteva minute în această zonă.

5

Capela Stella Maris

Nu departe de castel, după grădina de trandafiri, se înalță o capelă. Lăcașul a fost construit la dorința Reginei Maria. Ea se retrăgea aici pentru a se reculege. Regina s-a regăsit în acest loc atât de mult încât și-a dorit ca după moarte să-i fie păstrată inima în acest lăcaș.

44

Unde se află Castelul Reginei Maria?

Castelul Reginei Maria se află în orașul Balcic, provincia Dobrich, Bulgaria. Orașul Balcic se află la o distanță de 42 km de Varna, 64 km de Vama Veche, 73 km de Mangalia, la 111 km de Constanța și la 333 km de București.

Castelul_balcic_map

Cât costă un bilet?

Pentru a vizita Castelul Reginei Maria trebuie să scoți din buzunar 6 leva. Important de știut e faptul că trebuie să achiți și pentru Grădina Botanică, 8 leva. Castelul și Grădina Botanică nu se pot vizita separat.

Am vizitat Castelul Reginei Maria din Balcic cu agenția Scorilo Turism!

Galerie foto:

11a266a6b77a81113141515a1818a1919a22242525a25b2627282930313235364041434445

Text&Foto: Mircea Mitrofan

Lasă un răspuns

