Cât te costă să mănânci și să bei în Balcic?

Balcic, BULGARIA – 

Experiența culinară este una dintre cele mai importante pentru un turist. Așa că primul lucru pe care l-am făcut când am ajuns în Balcic a fost să mâncăm. Nici nu am reușit să coborâm din autocar că s-a apropiat de noi un domn îmbărcat într-un tricou roșu ca să ne invite să luăm masa la restaurantul „Ariciu”

Bărbatul vorbea românește și ne-a promis că ne face o reducere. Am acceptat târgul și am luat o masă. Ni s-au adus repede meniurile și am început să studiem specialitățile cu care să ne răsfățăm. Restaurantul era simplu amenajat, puțin aglomerat și destul de spațios. Din câte am văzut pe internet, localul este popular în zonă și chiar foarte apreciat. Apropo, până vi se aduce mâncarea puteți sta pe net, merge foarte bine Wi-Fi-ul! Recunosc, restaurantul nu m-a dat pe spate, dar să mănânci bine, rapid și la bani puțini chiar nu mai ai nicio pretenție. Data viitoare sigur că voi mânca în altă parte.

1

În meniu am văzut tot felul de specialități bulgărești și mediteraneene: supe, carne la grătar, fructe de mare, salate și deserturi. Eu mi-am comandat o supă de midii (5 leva) și o salată ciobănească (6 leva) compusă din roșii, castraveți, brânză, ardei, măsline, ceapă, usturoi, ou și ciuperci. Majoritatea supelor erau de la 3 la 5 leva, salatele erau de 5 și 6 leva, iar felul principal era de la 12 leva până la 33 leva. Toate deserturile erau la 5 leva. Mâncarea ne-a fost servită în aproximativ 30-45 minute. Atenție, uitați-vă la gramaj pentru că porțiile sunt mari.

Această prezentare necesită JavaScript.

După ce am mâncat bine de tot era momentul să testăm berea locală. Fiecare și-a comandat ce a vrut, eu însă am preferat o bere bulgărească. Ca să fiu sincer nu mi-a plăcut deloc. Am băut o bere Шуменско. Pe această bere am plătit 3, 50 leva. În meniu, o bere Stella Artois, Beck’s și Staropramen costa 3, 50 leva, o vodkă – 4 leva, iar un whisky ajungea la 5-6 leva. La plecare, chelnerul ne-a făcut reducerea promisă și ne-a calculat la fiecare cât avem de plătit. Am achitat în lei.

6

Celebrul restaurant Ariciu se află la intersecția străzilor Magnolia și Akad. Daki Yordanov. Mai exact, localul se află la începutul străzii care duce spre intrarea în Grădina Botanică și Castelul Reginei Maria din Balcic.

0001

Text&Foto: Mircea Mitrofan

Lasă un răspuns

