Când se lasă seara peste Marea Adriatică 

Cervia, ITALIA – 

E plăcut să mergi seara pe malul mării. Plajele sunt pustii, valurile sunt spumoase, aerul e rece, iar cerul își schimbă aspectul de la un minut la altul. Cu picioarele goale calc nisipul umed și admir ultimele raze ale soarelui. 

Simți o energie specială când faci o plimbare pe-nserat pe malul mării. Unii devin romantici sau nostalgici, alții devin optimiști și mult mai încrezători în ziua de mâine. Cerul, apusul, marea, valurile, plaja, nisipul… toate sunt terapie pentru corp, suflet și minte.

3

Chiar dacă sunt pustii, plajele își pot oferi momente de neuitat. După o lungă plimbare de-a lungul mării, te așezi comod pe nisip și tragi pe nas aerul rece și sărat al Adriaticii. Ți se întâmplă să vezi cum un bătrân își plimbă câinele, o tânără face jogging, doi îndrăgostiți stau îmbrățișați pe un șezlong, o familie de pescăruși caută de-ale gurii, un bărbat netezește nisipul cu o mașină, o femeie cu copilul în brațe se uită spre mare…

9

Apune soarele. Chiar dacă e o oră târzie și briza te face să tremuri, apa mării este destul de caldă. Îți vine să arunci hainele și să te scalzi. Mi s-a întâmplat de multe ori să văd turiști intrând în toiul nopții în mare. Litoralul Adriaticii oferă în timpul nopții un spectacol de lumini. Ai ocazia să vezi de la distanță multe vapoare și ambarcațiuni animate. Nu știu dacă ați auzit-o pe asta, dar plajele sunt monitorizate de poliție atât ziua cât și noaptea. O mașină circulă foarte încet pe plajă și cu lanternele luminează zonele cu șezlonguri.

8

Cele mai frumoase seri pe care le-am avut pe malul Adriaticii au fost cele cu lună plină. În acele seri am avut cele mai lungi plimbări și atunci m-am simțit cel mai bine. E adevărat că plaja e mult mai luminată, apa mării strălucește, iar oamenii rătăciți îi vezi de la distanță. Am văzut câteva grupuri de oameni care uneori stăteau nemișcați, alteori alergau. Parcă aveau un ritual. Nu i-am înțeles. Mult mai târziu am aflat că sunt persoane de culoare care atacă persoanele pe plajă în timpul serii/nopții pentru a le deposeda de bunuri. Nu știu dacă e de adevărat acest lucru.

12

De obicei plecam de pe plajă când se făcea frig de-a binelea. Nu mă grăbeam niciodată să părăsesc marea. Nu mă uitam la ceas. Cu șlapii în mână înaintam spre gălăgia orașului și ascultam cum dispare încet răcnetul valurilor. Nisipul de pe picioare îl scuturam abia în fața camerei. În acel moment îmi plăcea mie să spun că aduc marea în casă. 

Galerie foto:

124671011131617181920212225313435363940

Text&Foto: Mircea Mitrofan

Lasă un răspuns

