Nu pot să uit ce am văzut la Marea Adriatică

Cervia, ITALIA – 

Fenomenele meteo extreme ne dau peste cap vacanțele, dar se poate întâmpla să avem parte de experiențe incredibile. Vara asta am petrecut-o pe malul Mării Adriatice și într-o zi mi s-a întâmplat să văd o adevărată furtună. 

Am văzut imagini dramatice. Eram foarte curios să văd cum se termină urgia. Marea era agitată, valurile vuiau, vântul bătea cu putere, nisipul de pe plajă se ridicase în aer, cerul părea apocaliptic, foarte multe tunete și fulgere, turiștii alergau spre hoteluri…

01

Rămăseseră foarte puțini pe plajă. Așteptam să vină ploaia. Se făcuse frig. Aș fi vrut să stau până la urmă, dar o furtună de nisip venea spre noi în viteză. Îmi intrase nisipul în ochi, în gură… peste tot 🙂 Erau imagini parcă desprinse din filme. Oamenii care alergau spre adăpost erau foarte panicați. Proprietarii își închideau terasele. Furtuna se mutase și pe străzi.

Înainte de a veni furtuna am fost martorul unui moment de neuitat. Un bătrân venise împreună cu nepotul acestuia să-i arate marea. Erau pregătiți chiar să se scalde. Bătrânul ținea sub braț un propop portocaliu. În câteva minute norii negri acoperiseră cerul. Copilul a intrat în mare doar ca să-și ude picioarele. Bătrânul urmărea cerul, marea și copilul. În acea clipă mi-a venit ideea să-i fotografiez. După ce am văzut imaginile pe telefon mi-am adus aminte de romanul Bătrânul și marea.

02

Mi-am pus șlapii pe nisip și m-am așezat pe ei. Am urmărit spectacolul norilor până la venirea furtunii de nisip. Îmi plăcea foarte mult marea, culoarea verzuie pe care o căpătase și valurile spumoase. Îmi plăcea vântul care venea dinspre mare. Îmi plăcea aerul proaspăt și sărat.

03

Cu toții ne dorim de fiecare dată când mergem la mare să fie cât mai mult soare, să fie cald și fără ploi sau furtuni. Să vezi un asemenea fenomen este o experiență unică. Eu am avut norocul să văd marea dintr-o altă perspectivă. Vă doresc să aveți parte de o furtună la mare măcar o dată-n viață. 😀

Galerie foto:

123456791113

Text&Foto: Mircea Mitrofan

Lasă un răspuns

