Cascada Duruitoarea, cea mai frumoasă cădere de apă din Moldova

județul Neamț –

În Parcul Național Ceahlău există o frumoasă cascadă pe care trebuie neapărat să o vizitați dacă sunteți într-o drumeție prin Munții Ceahlău. Este vorba despre Cascada Duruitoarea, cea mai spectaculoasă cădere de apă din Moldova.

Astăzi vom face o drumeție de câteva ore până la Cascada Duruitoarea, situată în Valea Pârâului Rupturii din Masivul Ceahlău, la o altitudine de 1247 de metri. Cascada este la o distanță de aproximativ două ore de mers pe jos din stațiunea montană Durău. Intrarea în Parcul Național Ceahlău este contra cost, iar un bilet este 6 lei / persoană. Până la cascadă mergi pe traseul cu marcajul cruce roșie (+) și îți recomand să aveți un ghid montan experimentat. Traseul este accidentat și se urcă în proporție de 70 – 80%. Această drumeție este de dificultate medie așa că trebuie neapărat să aveți echipament corespunzător de munte: tricouri cu mânecă lungă, bocanci, pelerină, un băț de trekking, 2-3 sticle cu apă și ceva de-ale gurii (sandvișuri, fructe). Poteca șerpuiește printr-o pădure deasă și nu este ofertantă cu vederi panoramice. Pe traseu sunt amenajate câteva bănci de lemn pentru a vă trage sufletul sau să luați o gustare.

Cascada Duruitoarea reprezintă un monument al naturii cu regim de arie protejată de interes național, fiind situată în Masivul Ceahlău. Căderea de apă măsoară aproape 25 de metri și este despărțită de un prag în două părți distincte: pragul superior are aproximativ 20 de metri și pragul inferior are aproximativ 5 metri. Denumirea cascadei vine de la zgomotul puternic și continuu pe care îl face atunci când are foarte multă apă. Accesul la Cascada Duruitoarea se face prin trei trasee turistice marcate, pe care se poate ajunge în aproximativ două ore din stațiunea Durău.

Cascada se află într-o poiană înconjurată de arbori înalți și viguroși. Apele Pârâului Rupturii erau învolburate, iar cascada prezenta un spectacol spumos. La baza cascadei erau o mulțime de turiști așezați pe băncile frumos amenajate. Este dificil să te apropii de cascadă datorită unui perete stâncos. Îți trebuie mult curaj să parcurgi acel perete stâncos, abrupt și periculos de traversat. Mi-am zis că dacă tot am venit până aici e păcat să nu ajung aproape de cascadă. Picioarele îmi alunecau pe stânca respectivă, dar cu un mic efort am ajuns la mai puțin de un metru distanță de cascadă. Acolo era un zgomot infernal și nu auzeam nimic. Simțeam briza răcoroasă a cascadei pe piele și aveam o mare bucurie interioară. Am stat acolo vreo 10 – 15 minute, apoi am coborât în valea cascadei. M-am așezat la o bancă și stăteam cu privirea țintită spre această bijuterie a naturii din Munții Ceahlău.

Unde se află Cascada Duruitoarea?

Cascada Duruitoarea se află în Parcul Național Ceahlău, la câteva ore de mers de stațiunea montană Durău. Cascada este situată pe teritoriul administrativ al comunei Ceahlău, județul Neamț.

duruitoarea_map

Am vizitat Cascada Duruitoarea cu agenția de turism Scorilo Travel Vacanțe.

Galerie foto:

0123455a67891011121314151718

Text&Foto: Mircea Mitrofan

2 gânduri despre “Cascada Duruitoarea, cea mai frumoasă cădere de apă din Moldova

1. Multumim pentru frumoasele fotografii( si texte) din muntii Ceahlau, vf. Toaca.
    Trebuie sa mai adaugi la cele 6 persoane inca 2 care au urcat pe varful Toaca.
    Noi am plecat cu o mica intarziere crezand ca avem o pauza de o ora.
    Si apreciez ca a fost mult mai usoara coborarea. Recomand acest traseu tuturor celor pasionati de munte. Cu Agentia Scorilo Vacante. Multumim si agentiei.