Plimbare cu barca în Delta Neajlovului: ce vedem, care e prețul și cât durează?

Comana, județul GIURGIU –

În sudul României, pe teritoriul județului Giurgiu se află Parcul Natural Comana, declarată arie protejată din anul 2004. În inima Parcului Natural Comana se află Delta Neajlovului sau Balta Comana, considerată a doua deltă din România, atât ca mărime cât și ca biodiversitate, după Delta Dunării.

La 37 de kilometri de București se află Parcul Natural Comana, o zonă foarte frumoasă, cu multe posibilități de relaxare și de petrecere a timpului liber, cu peisaje deosebite și multe locuri de vizitat. În această zonă există un parc de aventură, câteva terase și restaurante, posibilități de cazare în câteva pensiuni, un mic port, mai multe terenuri de sport, un hipodrom și un centru de închiriere de biciclete. Printre activitățile pe care le puteți practica în zona parcului de aventură se numără: escaladă în copaci, plimbare cu tiroliana peste lacul din apropiere, plimbare cu barca cu vâsle, tir cu arcul, zbor cu parapanta, plimbare cu bicicleta, să joci paintball, să mergi la pescuit, să joci tenis de masă sau darts, să mergi într-o plimbare cu caiacul, să îți testezi limitele pe un perete de escaladă, să te plimbi cu trăsura până la Mănăstirea Comana sau până la Fântâna lui Vlad Țepeș (Fântâna cu Nuc), să te plimbi cu trenulețul sau să faci o plimbare în Deltă cu barca cu motor.

Debarcaderul / foto: Mircea Mitrofan

Am traversat parcul de aventură și am ajuns lângă Pasarela Dorințelor, un loc romantic care atrage cuplurile de îndrăgostiți. Lângă această pasarelă se afla debarcaderul, așa că am așteptat câteva minute până a apărut prima bărcuță. Între timp am admirat peisajele, căsuțele de pe malul celălalt și copiii care se aventurau cu tiroliana peste lac. Micul debarcader avea un banner cu câteva imagini din Delta Neajlovului și următoarele informații: Plecări în Delta Neajlovului / Debarcader Casa Comana / 0743 079 934 / info@casacomana.ro / Observarea Păsărilor. Lângă acest banner erau afișate și tarifele plimbărilor: 20 lei / persoană și 10 lei pentru copiii sub 6 ani. În câteva minute a apărut și vaporașul, apoi ne-am îmbarcat și am luat-o ușor spre regatul păsărilor din Delta Neajlovului. Ne-am îndepărat de Pasarela Dorințelor și am traversat îngustul canal Corint pe sub Podul Sărutului. În sfârșit ieșisem în larg, în imensa întindere a deltei, cu multă vegetație, flori și păsări.

Podul Sărutului peste Canalul Corint / foto: Mircea Mitrofan

Eram 15 persoane în vaporaș, inclusiv copii. Era o zi cu mult soare și un cer albastru, iar sălciile de pe mal se reflectau în apă. Ne deplasam ușor, fără prea mult zgomot, admirând întinderile vaste de stufăriș și păsările cocoțate pe crengi uscate. Apele deltei aveau o nuanță de albastru intens, iar valurile abia dacă se zăreau. În spatele nostru vaporașul lăsa o urmă adâncă, formând valuri spumoase. Primii oaspeți care ne-au ieșit în cale au fost familiile de lișițe (fulica atra), asemănătoare unor găinușe de baltă. Ulterior au apărut pescărușii și cormoranii care nu se arătau deloc deranjați de prezența noastră. Spre surprinderea mea, l-am zărit în zbor pe pescărușul râzător (larus ridibundus), o specie pe care am văzut-o până acum doar în Finlanda. Este vorba despre un pescăruș de talie mică, cu nuanțe de gri și alb, cu cioc și picioare roșii. Înainte de a intra într-un labirint de canale, mărginite de stuf și papură, am avut plăcuta surpriză să apară un stârc cenușiu (ardea cinerea), cunoscut și sub numele de bâtlan. Stătea nemișcat pe un smoc de plante plutitoare și ne studia cu atenție.

Stârcul cenușiu în Delta Neajlovului / foto: Mircea Mitrofan

Am intrat într-un canal îngust, mărginit de stufăriș. Înaintam ușor, iar păsările se speriau și se pierdeau în stufăriș. Cele mai multe erau lișițele, zeci sau chiar sute de exemplare. Zona nu era atât de spectaculoasă pentru că nu vedeam mare lucru, doar stufăriș cât cuprinde și câteva flori albe plutitoare, numite vodokras (hidrocaris), asemănătoare unor crini de mici dimenisiuni. După ce am ieșit din canalul respectiv, ni s-a deschis o zonă populată de multe familii de rațe sălbatice. În acea deschidere înconjurată de vegetație am făcut cale-ntoarsă și am luat-o pe același canal pe unde am venit. La întoarcere am avut parte de alte surprize pentru că au apărut și mai mulți cormorani, câteva familii de chire, câteva lebede văzute în depărtare și două exemplare de corcodel cu gâtul negru. Din păcate nu am văzut nuferii înfloriți pentru că li se trecuseră vremea, doar acele frunze late care plutesc la suprafața apei.

Lișițe în Delta Neajlovului / foto: Mircea Mitrofan

Înainte de a intra în zona debarcaderului, am surprins doi localnici într-o bărcuță de lemn care dădeau la vâsle. Ne-am salutat și am continuat plimbarea spre debarcader. Din barcă ne uitam lung spre pădurea deasă, dar și spre malurile amenajate cu plopi. Ne apropiam ușor de civilizație, vedeam oamenii pe mal și lăsam în urmă o lume sălbatică, plină cu păsări, flori și peisaje care îți taie răsuflarea, misterioase, prea puțin cunoscute. În scurt timp a intrat în Canalul Corint și am trecut pe sub Podul Sărutului. Mai aveam câțiva metri până la debarcader, așa că am hotărât să fac câteva fotografii căsuțelor din apropiere. Era vorba despre Casa Pescarilor și Hanul Poștalionului, ambele amenajate în stil rustic, vopsite în alb și albastru, cu acoperiș din tiglă ceramică și cu căpițe de fân în împrejurimi. Călătoria noastră de aproximativ 40 de minute în Delta Neajlovului ajunsese la final. La debarcader ne-am luat rămas bun de la căpitanul vaporașului, apoi am traversat Pasarela Dorințelor și am luat-o înainte pe o alee până am ajuns La Grădină. Acolo am savurat câte o înghețată la cornet, cu fructe de pădure, apoi după aproximativ jumătate de oră am plecat să vizităm Mănăstirea Comana, ctitorită de Vlad Țepeș, domnitorul Țării Românești, în anul 1461.

Galerie foto:

145678a9101215161718192021222324262729303132333638404345464749515255

Text&Foto: Mircea Mitrofan

Un gând despre “Plimbare cu barca în Delta Neajlovului: ce vedem, care e prețul și cât durează?

1. Frumoasa locatia, multe informatii utile.
    Avem si noi un site dedicat pentru Cazanele Dunarii, este un loc de vizitat pentru toate varstele. Gasiti informatii despre locatie pe site, preturi, oferte pentru grupuri si o sectiune de blog unde mai punem cate ceva nou.